منابع خبری از وقوع انفجاری مهیب در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم‌؛ این انفجار در خیابان "العریض" در شهر ضاحیه در جنوب بیروت رخ داده است.

این انفجار ناشی از یک خودروی بمب‌گذاری شده بود که در منطقه "بئر العبد" واقع در جنوب بیروت منفجر شد.

نیروهای امنیتی از بیم رخ دادن انفجار دوم، برای متفرق کردن مردم از محل حادثه اقدام به شلیک هوایی کرده‌اند.

به نقل از پايگاه خبري النشره؛ "حسن فضل‌الله" عضو ائتلاف "وفاداری به مقاومت" در سخنانی تاکید کرد، انفجار امروز ضاحیه بیروت به دور از مقر شورای سیاسی حزب الله رخ داد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این انفجار ثبات، امنیت و وحدت ملی لبنان را نشانه رفته است، گفت: انفجار شماری از شهروندان بیگناه را هدف قرار داد.

در همبن حال شبکه المیادین به انتشار جزئیات جدیدی از این حادثه پرداخت و اعلام کرد،این حادثه در محله "حریک" بر اثر انفجار یک بمب 30 کیلوگرمی رخ داد که از ماده "تی ان تی" ساخته شده است.

این شبکه از انتحاری بودن انفجار امروز در لبنان خبر داد.

وزارت بهداشت لبنان در بیانيه‌ای از کشته شدن دستکم 4 تن و زخمی شدن 66 نفر دیگر در انفجار امروز ضاحیه جنوبی لبنان خبر داد.

همچنين پایگاه خبری العهد به نقل از منابع خبری منتشر كرد: "سامی الحجیری" یکی از افرادی که نام وی در رسانه‌ها به عنوان مظنون در انفجار امروز منطقه ضاحیه  منتشر شده بود، در نزدیکی ایست بازرسی منطقه بقاع شمالی از سوی نیروهای اطلاعاتی ارتش لبنان بازداشت شده است.

گفتني است؛ تعدادي از شخصيت‌هاي سياسي لبنان نيز به اين حادثه تروريستي واكنش نشان داده و آنرا محكوم كردند.

"نجیب میقاتی" نخست وزیر مستعفی لبنان در سخنانی تاکید کرد: انفجار در منطقه ضاحیه بار دیگر ثابت کرد که دست تروریسم نمی‌تواند در بین مردم لبنان تفرقه افکند.


در همین حال "ولید جنبلاط" نماینده لبنانی در واکنش به انفجار امروز(پنج‌شنبه) در منطقه ضاحبه گفت: جنگ داخلی در لبنان غیرقابل اجراست.

"سعد حریری" نخست وزیر پیشین لبنان در واکنش به انفجار در ضاحیه که به کشته و زخمی شدن بیش از 60 تن انجامید اظهار داشت: بی گناهان در منطقه ضاحیه قربانی جنایات تروریستی و تبهکارانه‌ای هستند که طی ماه‌ها آنها را مورد هدف قرار داده است.

عدنان منصور، وزیر خارجه لبنان با اشاره به انفجار عصر روز پنجشنبه در ضاحیه بیروت اعلام کرد که این انفجار در چارچوب سلسله اقدامات تروریستی در لبنان صورت گرفته است.

وي در ادامه افزود: از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که ریشه تروریسم را بخشکاند و آن را از بین ببرد.

همچنين به نقل از تلویزیون سوریه، دولت سوریه در اولین واکنش‌ها به حادثه انفجار ضاحیه بیروت، این اقدام را به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه سوریه ضمن محکوم کردن این انفجار، آن را اقدامی تروریستی قلمداد کرد.

خبرگزاری فرانسه نيز اعلام كرد: بان كي‌ مون دبیرکل سازمان ملل  در بیانیه‌ای انفجار در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت را محکوم کرد.

همچنين "نبیل العربی" دبير كل اتحاديه عرب پس از انفجار تروریستی در منطقه ضاحیه بیروت با محکومیت این انفجار، همبستگی کامل اتحادیه عرب با مردم لبنان و رئیس جمهور این کشور در مقابله با اقدامات جنایتکارانه را ابراز داشت.

انتهای پیام /
برچسب ها: لبنان ، جنوب ، بیروت ، ضاحیه ، انفجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین علیخانی
۰۲:۰۳ ۱۳ دی ۱۳۹۲
سلام وخسته نباشید به همتون لطفا متنوع ترش کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۱:۳۸ ۱۳ دی ۱۳۹۲
لعنت خدا بر آل سعود و تروریستها که میخواهند اتحاد ملی لبنان را بهم بزنند و امروز همه لبنانیها باید بیدار باشند که سعودیها و اسراییل میخواهد لبنان را مثل سوریه ویران کند وبین قبایل و طوایف اختلاف بیندازند ولی به مدد الهی و به کمک همه مردم لبنان این توطه غرب بجایی نخواهد رسید ،مردم لبنان باید مثل مردم عراق بیدار شوند این حیله تروریستها برای ویرانی خط مقاومت هست.
آخرین اخبار