خط 3 مترو در حال آماده سازی است و تا پایان سال 93 به بهره‌برداری می‌رسد که با اتمام آن دسترسی شهروندان از شما تهران و شهرک‌های محلاتی و قائم(عج) به جنوب غربی تهران و بالعکس آسانتر می‌شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ شلوغی شهرهای بزرگ و صنعتی دنیا و پایتخت‌های پر جمعیت جهان ایجاد وسایل حمل و نقل عمومی را در بین این کشورها رواج می‌دهد به دلیل وجود تردد زیاد شهروندان در تهران و وجود وسایل حمل و نقل شخصی و ایجاد ترافیک و وجود خطوط مترو و در سهولت در رفت و آمد شهروندانی که از وسایل شخصی کمتر استفاده می‌کنند و در کم کردن ترافیک و آلودگی‌ هوا می‌تواند موثر واقع شود. 

بر همین اساس در بازدید شهردار منطقه یک که در دی ماه سال جاری از روند ساخت نیمه شمالی خط 3 مترو صورت گرفت به این موضوع اذعان دارد. 

مجتبی یزدانی شهردار منطقه1 در بازدید از روند ساخت نیمه شمالی خط 3 مترو که با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران شهری و مسئولین متروی تهران انجام شد با بیان این مطلب افزود: بر اساس سیاستهای راهبردی مدیریت ارشد شهری مبنی بر تبدیل شهر تهران از شهری خودرو محور به انسان محور، توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی را مدنظر قرار دادیم و در این راستا تکمیل شبکه مترو مورد تأکید است. 

یزدانی عنوان کرد: برای ارتقاء سلامت شهروندان، تکمیل ناوگان حمل و نقل عمومی، اجتناب ناپذیر است با توجه به جایگاه حمل و نقل عمومی در کمیت و کیفیت در زندگی در جوامع شهری تکمیل شبکه و ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر تهران یک الزام اجتناب ناپذیر است و خوشبختانه اقدامات بسیار مفیدی در این عرصه توسط مدیریت شهری طی سال‌های اخیر انجام شده است.
 
تشکری هاشمی معااون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این بازدید خاطر نشان کرد: فعالیت بسیار گسترده‌ای در 17 کیلومتری بخش شمالی خط 3 مترو در حال انجام است و با توجه به این که تدارکات ولجستیک خوبی برای این بخش دیده شده طی یک سال کاری به بهره‌برداری می‌رسد. 

تشکری هاشمی بیان کرد: در این طرح یک برنامه کوتاه مدت در شهرداری تا سال 97 و یک برنامه بلند مدت تا سال 1404 پیش بینی شده است که در آن مشخص شده در هر سال چه میزان مترو در کلانشهر تهران ساخته می‌شود و چه میزان قطار، تجهیزات و هزینه نیاز داریم این طرح به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و شورای شهر ارائه شده و امیدواریم با حمایت نمایندگان مردم بخش تأمین اعتبار از سوی دولت محقق شود.
 
تشکری هاشمی با تأکید بر این که شهرداری تهران توانایی ساخت سالانه 30 کیلومتر مترو را در کلانشهر تهران دارد اظهار کرد: این مهم با تأمین سالانه بالغ بر 2500 میلیارد تومان اعتبار محقق می‌شود. امید است شهرداری منطقه 1 با مشارکت مترو بتواند در ایجاد حفوظ مترو برای سهولت در رفت وآمد شهروندان موفق عمل نماید. 

انتهای پیام/  
 

برچسب ها: محلاتی ، شهرک ، شهروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار