عمل آنژيوگرافي و به دنبال آن آنژيو پلاستي ‌با استفاده از گاز دي اکسيد کربن توسط استاد دانشگاه علوم پزشکي در واحد اندوواسکولار جراحي عروق بيمارستان امام رضا (ع) با موفقيت انجام شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دکتر هادي سعيد مدقق استاد دانشگاه علوم پزشکي مشهد و رئيس بخش فوق تخصصي جراحي عروق در اين رابطه گفت:اين روش که از سختي ها و پيچيدگي هاي زيادي برخوردار است کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما براي بيماراني که نياز به تصويربرداري عروق دارند و همزمان دچار بیماری ديابت يا کم کاري کليه می باشند و يا در معرض کم کاري کلیه هستند، مزایای بسیار زیادی دارد . مواد حاجبی که بطور معمول برای آنژیوگرافی استفاده می شوند ، برای کلیه بیمار َآسیب زا می باشد بطوری که در گزارش ها آمده است حدود 10% از بیماران ممکن است دچار نفروپاتی ناشی از استفاده ماده حاجب شود.

وي با اشاره به اينکه امروزه روش CO2 ابداع شده و انجام می شود ، راه اندازی این سیستم تشخیصی- درمانی ، بخصوص در انجام استند گزاری و بازسازي عروقي کاربرد زیادی داشته و در حل مشکلات بیماری های یاد شده کمک بسزایی خواهد کرد.

دکتر هادي سعيد مدقق فلوشيپ اندوواسکولار اينترونشن (آنژيوپلاستي)گفت :با همکاري و تلاش همکاران موفق شديم براي بيماري با کراتينين 4/2 که در معرض خطرآسيبهاي کليه بود ،انگشت پاي او سياه شده و خونرساني بسيار ضعيفی داشت ،طي يک جلسه هم تصويربرداري عروقي انجام داده و هم با استند گزاري و آنژيو پلاستي مسير عروقي را باز کنيم.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه اين عمل منجر به ايجاد نبض در پا، مچ و پاشنه بیمار شد، خاطرنشان کرد: اين روش با موفقيت انجام شده و اميدواريم تا چند روز آينده شاهد بهبود زخمها و مشکلات پاي بيمار باشيم.

وي ازکليه همکاران متخصص و فوق تخصص در رشته هاي داخلي ، جراحي ، کليه ، غدد و... که با بيماري هاي از اين قبيل روبرو هستند خواست، در مواردي که تصويربرداري براي بيماران پر خطر مي باشد بيماران فوق را به اين مرکز ارجاع دهند.

رئيس بخش فوق تخصصي جراحي عروق بيمارستان امام رضا(ع) با اشاره به اینکه در این مرکز تمامی عملهای جراحی داخل عروق از جمله آنژیوپلاستی عروق مغزی ، کلیوی ، احشائی ، استند گذاری عروق ، كارگذاري فيلتر IVC ( وريد اجوف تحتاني ) براي جلوگيري از ورود لخته به ريه ، آمبوليزاسيون توده ها و تومورهاي عروق از جمله AVM ها ، درمان ترومبوليتيك سرپائي كاتتر براي ترومبوزهاي داخل شرياني يا وريدي ، استند گذاری آئورت ، ترومبوکتومی (برداشتن لخته ) آمبولاسیزیون تومور ، کار گذاری تیپ برای بیماران نارسایی کبدی انجام می شود اظهار داشت: این نخستین مرکزی است که عملهای مربوط به عروق به صورت جامع در آن انجام می شود .

دکتر محمد هادی سعید مدقق با بیان اینکه این مرکز در داخل مجموعه اتاق های عمل بیمارستان راه اندازی شده است و به پیشرفته ترین تجهیزات مطابق با استانداردهای بین المللی مجهز شده است خاطر نشان کرد: ویژگی این امر در این است که اگر بیماری در حین عمل عروقی دچار عارضه شود می توان سریعا وی را به اتاق عمل منتقل و از بروز عوارض غیر قابل جبران پیشگیری کرد .


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
موسی الرضا کشاورز
۱۷:۰۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
من مریض دیابتی اقای دکترمدقق بیمارستان امام رضا مشهدهستم توضیحاتی که بالا داده شده درحال حاضر من راگرفتارکرده کی خدمت اقای دکترمدقق برسم اورژانسی هستم