سخنگوی ستاد دائمی تسهیلات زائران گفت: از اول دی ماه تا صبح امروز دو میلیون و 779 هزار نفر زائر به مشهد مقدس وارد و از این تعداد 75 هزار نفر به صورت پیاده مشرف شده اند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سیدوحید موسویان افزود: از مجموع زائران پیاده امام هشتم(ع) حدود 32 هزار نفر مرد و 43 هزار نفر را بانوان تشکیل می دهند.

وی افزود: صبح دیروز جلسه ی ویژه ی ستاد تسهیلات زائران به ریاست استاندار خراسان رضوی به منظور بررسی مجدد مسایل و نیازهای زائران به خصوص زائران پیاده تشکیل، بر حضور میدانی مسوولان و خدمت رسانی مستمر و شبانه روزی دستگاه های متولی تاکید و موارد لازم به نهادهای ذی ربط ابلاغ شد.

مدیرکل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی گفت: علی رغم برودت هوا به مدد برنامه ریزی ، تلاش و همدلی جمعیت خدمت گزاران زائران پیاده، مسوولان و تمامی دست اندرکاران، خوشبختانه تاکنون مشکل عمده ای در روند خدمت رسانی به زائران پیاده به وجود نیامده است.

موسویان توجه به موضوعات فرهنگی را از جمله مهم ترین رویکردهای ستاد تسهیلات زائران برشمرد و خاطرنشان کرد: تشکیل حلقه های معرفت، اقامه ی نماز جماعت و استقرار روحانیون در مراکز اقامتی بین راهی از جمله ویژه برنامه هایی ست که برای زائران پیاده در حال اجرا می باشد.

وی برنامه ریزی جهت حفظ امنیت، سلامت و ساماندهی نذورات و مشارکت های مردمی به خصوص درامر پذیرایی و تغذیه ی زائران عزیز را از جمله موضوعات مورد توجه برشمرد و گفت: از کاروان ها و هیات های مذهبی انتظار می رود تا به منظور تسهیل در بازگشت شان، نسبت به انعقاد قرارداد با سازمان حمل و نقل و پایانه های استان اقدام کنند تا شاهد بروز مشکلی در بازگشت کاروان های زائران نباشیم.

مدیرکل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی با تاکید بر لزوم پرهیز از ارایه ی آمارهای متفاوت از سوی دستگاه های اجرایی تصریح کرد: رسانه ها تنها به آمار اعلام شده از سوی ستاد دائمی تسهیلات زائران استناد کنند و اطلاع رسانی لازم را معمول دارند/س.

برچسب ها: سخنگوی ، ستاد ، دائمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.