بازیگر سینما و تلویزیون گفت: ترس و ریسک پایین مدیران تولید و تهیه‌کنندگان از برگشت سرمایه و توجه به سود قابل قبول موجب پیشنهاد به یکسری بازیگران، باعث تکراری شدن بازی‌ها و چهره‌ها می‌شود.

"مجید یاسر" بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: ترس و ریسک بسیار پایین مدیران تولید و تهیه کننده و برآورد هزینه‌ها موجب تکراری شدن بازی‌ها و چهره‌ها در سینما شده و من این وضعیت را پیش بینی کرده بودم، چون این مسائل سینما را به نابودی کشانده و همچنان ادامه دارد.

وی با انتقاد از نحوه ورود بازیگر به عرصه سینما و تلویزیون بیان کرد: ما در حال حاضر با کمبود و فقدان بازیگر خوب و مناسب مواجهیم.

در رده نوجوان بازیگرانی که استعداد خود را نشان دهند، به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد، کسانی که در عرصه جذب بازیگر فعالیت می‌کنند باید به توامندی، استعداد و هنر شخص توجه بسیار کنند و به خاطر هزینه و سرمایه از این امر غافل نشوند.

این هنرمند ادامه داد: بازیگران جوان و نوجوانی که بدون هیچ عقبه هنر و سابقه‌ای با روابط برخی افراد که به خاطر گرفتن پول و امکانات به این عرصه ورود پیدا می‌کنند، موجب برداشت غلط‍ مردم از سینما می‌شوند.

این بازیگران بدون هیچ استعداد یابی و فعالیت در این زمینه به وسیله عده‌ای به این عرصه وارد می‌شوند، و این تاسف آور است.

یاسر بیان کرد: نگاه کن به این مسائل و موضوعات با نگاه دوستان متفاوت است و معتقدم به هر قیمتی و به هر نحوی نباید بازیگر جوان به سینما تزریق کرد، باید در این امر بسیار تخصصی و حرفه‌ای عمل کرد. اگر روی بازیگران جان تئاتر، دانشجویان و هر جویانی که در این رشته تحصیل می‌کنند، سرمایه گذاری خود بو مطلوب شود. حتما آینده‌ای بسیار روشن و خوب در انتظار آن‌ها و سینماست.

وی با اشاره به کم بودن فیلم‌ها از حرفه‌ای و فیلم خوب توانایی کشاندن تصریح کرد: مگر چند فیلم مثل جدایی نادر از سیمین وجود دارد که آن جمعیت را به سینما داشته باشد، باید در ساخت فیلم بسیار دقت و تلاش شود، در چند  سال اخیر تله فیلم‌ها، بسیار به سینمای ما ضرر زده‌اند.

این بازیگر اظهار داشت: موضوعات خوب در پایین‌ترین سطح  به شکل تله فیلم تولید می‌شوند و فرصت بررسی و ساختن یک فیلم جذاب را با اختصاص دادن موضوعات به خود از سینما می‌گیرند و سینما به خاطر تکراری شدن سوژه دیگر توانایی رفتن به آن سمت را ندارد و این نیز از مشکلات جدی سینمای ماست.

یاسر ادامه داد: سینمای ما دیگر نایی برای حرکت ندارد، و امیدواریم در دولت جدید و با مدیران و برنامه ریزی جدید این مشکلات بهبود یافته و به سمت طرف شدن پیش بروند.

هم بیان کرد: بازیگران خوش چهره جذاب هم دیگر کم هستند و بهرام رادان‌ها و گلزارها رو به پایان است و سینما دیگر از این طریق هم توانایی جذب مخاطب را ندارد و این حاصل ورود نا بازیگرها به سینماست.

این هنرمند در پایان وجود ممیزی و خط قرمزها و استقبال نکردن مردم از سینما و نگاه مدیران ارشد دولتی و ترس از برگشت سرمایه و سود و رابطه‌های حاکم بر سینما را دلیل افت شدید کیفیت سینما دانست و گفت: باید توانمندی و هنر بازیگری هنرپیشه در اولویت باشد. گاهی دریافت سیمرغ بازیگرانی را مورد توجه قرار می‌دهد که اگر درست و استاندارد بررسی می‌شد، این توجه حق کس دیگری بود اما به هر حل فیلمساز و کارگردان خوب داریم و بازیگر توانمند حتی از طرف اقلیت و افراد خاص به هر حال دیده می‌شود.

انتهای پیام/ص
 

برچسب ها: گلزارها ، سینما ، تلویزیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار