"ژان-ایو لودریان" وزیر دفاع فرانسه روز چهارشنبه با نظامیان فرانسوی مستقر در پایگاه نظامی در نیامی دیدار و مسائل امنیتی منطقه ساحل آفریقا را با محمد یوسف رئیس جمهور نیجر مطرح کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ "لودریان" به محض ورود به پایتخت نیجر به پایگاه نظامیان فرانسوی رفت. وی در آنجا از تأسیسات این پایگاه بازدید کرد و توضیحاتی درباره تدابیر نظامی فرانسه در این محل به وی داده شد. این تدابیر از زمان مداخله ارتش فرانسه ژانویه 2013 در شمال مالی برای بیرون راندن جهادی هایی که این منطقه را اشغال کرده اند، اتخاذ شده است.
"لودریان" در پایان گفتگو با یوسف گفت : « هدف نخست من از این سفر در آغاز سال نو، تقدیر از نظامیان فرانسوی است که در مناطق مختلفی در آفریقا حضور دارند. بامداد امروز چهارشنبه من از نظامیان فرانسوی حاضر در نیامی قدردانی کردم و شامگاه چهارشنبه از نظامیان فرانسوی که در چاد هستند تقدیر می کنم. »
وی افزود :‌ «‌ من از این فرصت برای مطرح کردن موضوع مالی، جمهوری آفریقای مرکزی و در مجموع مسائل امنیتی استفاده کردم. »
 در پایگاه نظامیان فرانسه، لودریان از دو پهپاد ریپر Reaperکه در ارتفاع متوسط و مسافت طولانی پرواز می کنند و به نیروی هوایی فرانسه تحویل داده شده است، بازدید کرد.
وزارت دفاع فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد « ژان ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه چهارشنبه اول ژانویه 2014 در سفر خود به نیجر از تأسیسات پایگاه نظامی فرانسه در این کشور که قرار است عملا ماه ژانویه آغاز به کار کند، مطمئن شد. »
در این بیانیه آمده است « ورود نخستین سامانه این هواپیماهای بدون سرنشین از اولویت امور اطلاعاتی در وزارت دفاع است که رئیس جمهور فرانسه نیز 29 آوریل 2013 موافقت خود را با آن اعلام کرده بود. »
براساس این بیانیه، هدف از حضور پهپادهای فرانسوی در منطقه ساحل آفریقا « جبران فقدان وجود هواپیماهای بدون سرنشین در خارج از فرانسه است. »
در این بیانیه آمده است « فرانسه به این ترتیب به شکل چشمگیری توانمندی های اطلاعاتی خود را در خاک وسیع آفریقا تکمیل کرد و این پهپادها به ویژه برای نظارت بر مناطق و دستیابی به اطلاعات ضد تروریستی مورد استفاده قرار می گیرد. »
براساس برنامه رسمی سفر دوره ای وزیر دفاع فرانسه وی عصر چهارشنبه نیامی را به مقصد چاد ترک می کند و پنجشنبه به جمهوری آفریقای مرکزی خواهد رفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار