کتاب خواندن علاوه بر افزایش معلومات و دانش افراد می تواند تأثیری عجیب و بدون نیاز به یادگیری و تلاش بر مغز افراد بگذارد، اما باید در نوع کتاب انتخابی برای این هدف دقت شود.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، انجام "اسکن مغزی" از مغز افراد نشان داده است که مغز افراد پس از خواندن یک کتاب داستانی تا چند روز درگیر حوادث، رویداد‌ها و شخصیت‌های آن باقی می‌ماند.

گفتنی است: در این حالت بخش‌هایی از مغز فرامین عصبی به بخش های دیگر می فرستند که از حالت عادی این تبادل پیغام های عصبی صورت نمی‌گیرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ این حمل و نقل اطلاعات و بررسی مسیر حوادث داستانی به صورت ناخودآگاه درذهن افراد سبب تقویت قوای فکری آنها می‌شود.

پژوهشگران بر همین اساس این نظریه را که عده‌ای از افراد اعتقاد دارند بعد از خواندن یک کتاب طرز فکر آنها تغییر کرده را از نظر عملی اثبات شده می‌دانند.

پژوهشگران خواندن کتاب‌های رمان مناسب و متناسب با سن افراد را برای افزایش هوش و قوای ذهنی به همه توصیه می کنند.

پزشکان توصیه می‌کنند: برای اثر گذاری بیشتر داستان بر روی ذهن و پرورش آن افراد رمان‌هایی بخوانند که در آن مقدار شخصیت‌های داستانی زیاد باشند تا ذهن درگیری بیشتری با شخصیت‌ها، مکان‌ها و رویداد‌های داستان پیدا نماید، برعکس رمان‌هایی با شخصیت‌های داستانی کم اثر چندانی بر روی هوش و افزایش قوای فکری نمی‌گذارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: کتاب ، هوش ، حوادث ، داستان ، عصبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار