راز لاغر ماندن را از خرس گریزلی یاد بگیرید

دنیای حیوانات سرشار از پدیده‌های شگفت انگیزی است که توجه به آنها حتی می‌تواند فواید جالبی برای سلامتی انسان ها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران در مطالعه جالبی بر روی خرس‌های گریزلی دریافته‌اند که این حیوان با وجود خوردن 58 هزار کالری در روز دچار مشکلات مربوط به قلب و یا سکته قلبی نمی‌شود.

گفتنی است: قبل از خواب زمستانی، خرس گریزلی انواع مواد غذایی مانند ماهی آزاد و انواع توت‌ها و سایر مواد غذایی را می‌خورد اما خوردن این حجم از مواد غذایی باعث بالا رفتن فشارخون و یا افزایش کلسترول بد خون او نمی‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ برخلاف گریزلی انسان‌ها حتی با وجود خوردن حجم کمی از مواد غذایی مستعد ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی عروقی و حتی دیابت هستند.

دانشمندان برای کشف راز سلامتی خرس‌ها و استفاده از آن برای نجات جان انسان‌ها درحال تحقیق و انجام آزمایشات فراوان برروی نحوه‌ی سوخت و ساز بدن خرس‌ها و نمونه‌گیری ازبافت‌های مختلف بدن خرس برای تجزیه تحلیل داده‌ها هستند.

دانشمندان در نهایت دریافته‌اند که در بدن خرس هورمون انسولین به گونه‌ای متفاوت و منحصر به فرد عمل می‌کند و سبب کنترل دقیق قند و چربی خون و ایجاد انرژی برای خرس میشود.

دانشمندان امیدوار هستند که در آینده نوعی راه درمانی برگرفته از ژن‌های خرس برای کمک به افرادی که دچار دیابت با اضافه وزن هستند پیدا نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: خرس ، خون ، فشار ، غذایی ، کلسترول ، ماهی ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار