مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت : امسال درآمد و هزینه موقوفات استان کرمان نسبت به پارسال دو ونیم برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ،حجت الاسلام قاسمی زاده در همایش واقفان و اعضای هیئت امناء و خادمان بقاع متبرکه و اماکن مقدس شهرستان زرند گفت : بیش از 4 هزار سند ازاماکن مقدس و بقاع متبرکه در استان کرمان به ثبت رسیده است .

وی با بیان اینکه استان کرمان در زمینه وقف دارای فرهنگ غنی ای است،خاطرنشان کرد : وقف یکی از سنتهای ارزشمند دین مبین اسلام است که تأکید زیادی بر آن شده و چنانچه جامعه اسلامی به آن عمل کند، بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دینی رفع می شود.

حجت الاسلام قاسمی زاده از مبلغان فرهنگی و روحانیان خواست برای آشنا کردن مردم با ارزش و ثواب وقف، چگونه وقف کردن، شناخت نیازهای روز و ترویج این فرهنگ ناب اسلامی همه تلاش خود را به کار گیرند.

وی یادآور شد : افراد خیر می‌توانند اموال خود را در بخش بهداشت و درمان، آموزش و پژوهش، ازدواج جوانان، تامین مسکن افراد کم درآمد و تربیت نسل آینده وقف کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بر ضرورت گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت : در حال حاضر بیش از 12هزار حافظ قرآن کریم در فعالیتهای قرآنی نقش دارند ./س

برچسب ها: وقف ، مقدس ، فرهنگ ناب ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.