معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: با ازدواج زنان و دختران ایرانی با اتباع بیگانه، آینده مبهمی در انتظار فرزندان این گونه ازدواج ها است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری استان، حمید خالقی به وضعیت مبهم و بسیار اسفناک فرزندان حاصل از ازدواج با اتباع بیگانه اشاره کرد و افزود :این بچه ها شهروند ایران محسوب نمی شوند و تا سن 18 سالگی نمی توانند تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند و به دلیل نداشتن شناسنامه این افراد "مجهول الهویه" خواهند بود.

وی تبعات این ازدواج ها را شامل نداشتن امکان تحصیل ،خدمات بیمه ،درمان و یارانه دانست وخاطرنشان کرد : این امر بسترساز بسیاری از معضلات و بی انضباطی های اجتماعی بوده و رشد آمار جرائم را در این اقشار در پی خواهد داشت .

خالقی تصریح کرد : تحصیل این فرزندان امکان پذیر نخواهد بود و به دنبال آن ازدواج فرزندان آنها نیز در آینده در هاله ای از ابهام قرار خواهد گرفت، چون فرزندانشان نیز شناسنامه نخواهند داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: ازدواج با اتباع بیگانه معضلی است که تبعات زیاد و ماندگاری برای کشور به دنبال خواهد داشت .

خالقی افزود: ازدواج با اتباع بیگانه در صورت نداشتن منع شرعی ،موکول به اجازه مخصوص از طرف دولت است که در صورت اجازه دولت هم از تبعات آن کم نخواهد شد .

وی عمده ازدواج با اتباع بیگانه را ازدواج زنان و دختران ایرانی با مردان افغان عنوان کرد و گفت : تعداد زیادی از این ازدواج ها ثبت نمی شود و به دلیل ثبت نشدن ، پیگیری بسیاری از مسائل حقوقی آن با دشواری همراه است.

خالقی خاطرنشان کرد : ثبت نکردن ازدواج دائم جرم بوده و تا یک سال حبس نیز خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در این ازدواج ها زوجه از مطالبه حق و حقوق خود مثل نفقه و مهریه ناتوان است،افزود : اصرار زوج به زوجه برای مهاجرت به کشور متبوع و همچنین ترک کشور توسط زوج و رفتن به کشور خود و بازنگشتن او از دیگر مشکلات است .

خالقی یادآور شد : بیشتر این کودکان از نعمت پدر نیز محروم خواهند شد زیرا پدر این فرزندان پس از یک دوره زمانی منزل را ترک می کند و بی خبر به کشور خود باز خواهد گشت ./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.