همزمان با سالروز شهادت مظلومانه حضرت ثامن الحجج؛ امام رضا (علیه اسلام)، پیکرهای مطهر 4 تن دیگر از شهدای عملیات تروریستی استان دیاله عراق، در استان چهارمحال و بختیاری تشییع می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پیکرهای مطهر 4 تن از شهدای عملیات تروریستی استان دیاله عراق، روز پنج شنبه 12 دی ماه 92 و همزمان با سالروز شهادت مظلومانه حضرت ثامن الحجج؛ امام رضا (علیه آلاف التحیه و الثناء)، در استان چهارمحال و بختیاری تشییع می شود.

خدابخش مرادی در نشست هماهنگی و برنامه ریزی تشییع پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی استان دیاله عراق افزود: این شهیدان، « رضا امانی » اهل اشکفتک، « کامران شبان » اهل چالش تر، « مرتضی پالار » اهل هفشجان و « علی حسین خلیلی » اهل لردگان هستند.

وی افزود: پیکر سه تن از این شهداء ( شهیدان « رضا امانی » اهل اشکفتک، « کامران شبان » اهل چالش تر، و « مرتضی پالار » اهل هفشجان )، از ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 12 دی ماه، ابتدا در شهرکرد، از میدان 12 محرم تا میدان امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) تشییع و سپس به زادگاه هایشان چالشتر، اشکفتک و هفشجان منتقل و در گلزار شهداء این مناطق خاکسپاری می شوند.

مرادی اضافه کرد: پیکر یک تن از این شهداء ( شهید « علی حسین خلیلی » ) هم پس از انتقال به لردگان، از ساعت 9 و سی دقیقه صبح روز پنج شنبه، با حضور مردم شهیدپرور، از مقابل سپاه ناحیه لردگان تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: پیکر دو شهید دیگر « علی شیخی نژاد » و « محمدرضا کیوانی » هم هنوز شناسایی نشده است.

در عملیات تروریستی عصر جمعه 22 آذر در شهر بعقوبه استان دیاله عراق ( واقع در 75 کیلومتری شمال شرق بغداد )، جمعی از مهندسین و کارکنان ایرانی خط انتقال گاز شهید و مجروح شدند که 9 نفر از این شهداء ( از مجموع 15 شهید ) و چند مجروح این سانحه، اهل استان چهارمحال و بختیاری هستند.

در این حمله، تروریست های مسلح، خودروهای حامل کارگران و مهندسان ایرانی و عراقی را که عازم محل اقامت خود بودند، به گلوله بستند.

از 9 شهید اهل استان چهارمحال و بختیاری؛ 6 شهید از اهالی شهر هفشجان، یک شهید از اهالی لردگان و 2 شهید نیز از منطقه اشکفتک و چالشتر هستند که پیکر مطهر 3 شهید این حادثه در تاریخ 27 آذرماه در شهرکرد تشییع و در زادگاهشان شهر هفشجان به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر 2 شهید دیگر نیز پس از شناسایی، در روزهای آینده تشییع خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.