رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: دیدگاه‏ها در سمنان به هم نزدیک است و این امر سبب پیشرفت انجام کارها می‏شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،، عباس آلبویه ظهر امروز در دیدار اعضای بنیاد مردمی توسعه آموزش عالی سمنان و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان، ضمن قدردانی از اعضای بنیاد مردمی توسعه آموزش عالی سمنان، به جمع‏بندی مسایل مطرح شده در این نشست پرداخت.

وی گفت: بسیاری از دغدغه‏هایی که بیان شد، در جلسات شورا مطرح شده و بسیار خوشحالم که دیدگاه‏هایمان این‏قدر به هم نزدیک است.

در ادامه این جلسه، یکی از اعضای بنیاد مردمی توسعه آموزش عالی سمنان به مرسوم شدن سمنانی‏زدایی در انتصابات مدیران دستگاه‏ها پرداخت و گفت: علاوه بر قلع و قمع مدیران سمنانی، بدنه‏ کارشناسی دستگاه‏های دولتی نیز در حال عاری شدن از سمنانی‏هاست.

بنابراین گزارش، هشت تن از اعضای بنیاد نیز دیدگاه‏های خود را مطرح کردند که اهم آن شامل برنامه‏ شورا برای چهار سال آینده شهر، تدبیر شورا برای هماهنگی با سایر دستگاه¬های اجرایی، برنامه شورا برای تقویت اقتدار مرکز استان و موضوع سرمایه‏گذاری و جذب سرمایه‏گذار در سمنان است.

لزوم استفاده تفرجی از باغات شهر، لزوم وحدت و همدلی شورا با گروه‏های مردمی، موضوع انتقال آب شمال به استان، گویش اعضای شورا در جلسات به زبان سمنانی در صورت امکان و برنامه شورا برای حذف بروکراسی اداری در شهرداری سمنان نیز در این نشست مطرح شد.

تصمیم شورا برای پروژه‏های نیمه‏تمام، موضوع ترافیک، لزوم توجه به بافت قدیم و میراث فرهنگی، ساماندهی مبلمان شهری، وضعیت ترمینال سمنان، لزوم توجه بیش از پیش به آسیب های اجتماعی، لزوم برنامه‏ریزی برای استفاده بهینه از آب باران با توجه به کویری بودن سمنان، سرانجام مطالعات احداث مترو در سمنان و ... هم مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار مقرر شد تا بنیاد از بین اعضای خود دو نفر را معرفی کند تا در نشست‏های مشترک با شورا پیگیر مصوبات و اجرای مسایل مطروحه باشند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: سمنان ، شورا ، دیدگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.