مدیر توسعه امور گردشگری سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ، شهرداری با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در جهت توسعه فضاهای گردشگری پایتخت خبر داد.

احمدلو در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با اشاره به گفتگوی شهردار تهران و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مبنی بر توسعه فضاهای گردشگری در پایتخت اظهار داشت: این رایزنی‌ها هم اکنون در مرحله نهایی بوده و به زودی این تفاهم‌نامه منعقد می‌شود.

وی تصریح کرد: ایجاد اتاق فکر مشترک در راستای هم‌افزایی و انتقال پتانسیل و تجربیات، اطلاع رسانی، برنامه‌ریزی بهتر و عملیاتی نمودن زیرساخت‌های گردشگری از دیگر موارد مطرح در این خصوص است.


مدیر توسعه امور گردشگری سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، افزود: این طرح در راستای اجرایی نمودن اختصاص 21 درصد مساحت شهر تهران به فضاهای باز و گردشگری است که سال گذشته بر اساس طرح جامع معماری شهرداری تهران نهایی شد.

احمدلو یکی از اقدامات محول شده به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در طرح جامع معماری شهرسازی تهران را تدوین یک چشم انداز برای این 21 درصد دانست و عنوان کرد: بر این اساس طرح‌هایی در این حوزه ارائه و اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون در مرحله رایزنی مابین مقامات مسئول است اجرای آن را منوط به تصویب شورای اسلامی شهر تهران و میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد و افزود: به جهت بررسی و گستردگی ابعاد این پروژه نهایی نمودن آن مستلزم حداقل سه ماه زمان است.

مدیر توسعه امور گردشگری سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، تاکید کرد: تحقق این امر نیازمند مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نیز شهرداری تهران با ارائه وام‌های کم بهره باید فرصت حضور بخش خصوصی را در این عرصه فراهم  آورند.

احمدلو خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات از طریق تصویب مصوبه در شورای شهر و اعمال سیاست‌های تشویقی هر دو طرف جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری را فراهم خواهد ساخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار