فرماندار گناباد در جمع داوطلبان "سلامت" دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: داوطلبان سلامت علاوه بر این که در راستای سلامت جامعه فعالیت، راهنمایی و هدایت می‌کنند، موجب تقویت فرهنگ ناب و دینی ضد فردگرایی می‌شوند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارا ن به نقل از  وب‌دا؛ محمد صفایی با بیان اینکه جوهره فرهنگ غرب بعد از دوره رنسانس، فردگرایی است، اظهار داشت: فرهنگ فردگرایی در تقابل جدی با فرهنگ دینی، اسلامی و ایرانی است چرا که در فرهنگ دینی ما بر همکاری و کمک به هم نوع برای تعالی جامعه تاکیدات فراوانی شده است.
 
وی افزود: داوطلبان سلامت از آنجا که داوطلبانه و بدون هیچ چشم داشتی از بخشی از زندگی خود برای ترویج فرهنگ "سلامت" در جامعه می‌گذرند، موجب تقویت روحیه ضد فردگرایی و توجه به مسائل اجتماعی می‌شوند.
 
توسعه و ترویج رفتارهای سالم ضروری است
 
براساس این گزارش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز گفت: توسعه و ترویج رفتارهای سالم ضروری است.
 
دکتر رضا احمدی با اشاره به شیوع گسترده بیماری‌های قلبی عروقی در جامعه گفت: بی تحرکی، رژیم‌های غذایی نامناسب، استفاده از فست‌فودها و مصرف سیگار از جمله دلایل افزایش بیماری‌های قلبی عروقی است که باید برای جلوگیری و کاهش آن، سبک زندگی سالم را ترویج کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند چالش‌ها و مشکلات حوزه سلامت را مرتفع نماید، اظهار داشت: تحقق اهداف این حوزه درگرو همفکري و مشارکت عمومي است که در اين ميان داوطلبان سلامت از ارکان موفقيت در دستیابی به توسعه برنامه های نظام سلامت هستند.
 
وی از سلامت به عنوان رفاه کامل جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی یاد کرد و افزود: برای رسیدن به این جایگاه باید برای ترویج مفاهیم سلامت تلاش کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: سلامت ، فرهنگ ، دانشگاه ، علوم ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار