دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: انجام نشست‌های کارشناسی ایران با 5+1 باید در راستایی باشد که تعهدات طرفین و ضمانت اجرای توافقنامه در این خصوص مشخص شود چرا که حل مسئله هسته‌ای قطعا از طریق مذاکره به نفع طرفین خواهد بود.

"میرحسن آصفری" دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی و نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره توافقات حاصل شده در مذاکرات کارشناسی هسته‌ای ایران با طرف غربی اظهار داشت: متأسفانه بعد از اتمام توافقنامه هسته‌ای غرب هیچ‌گونه تلاشی برای اجرای تعهدات خود انجام نداده است.

وی با بیان اینکه اصل توافقنامه ژنو با حقانیت جمهوری اسلامی ایران خیلی سازگار نبود، گفت: جمهوری اسلامی و تیم مذاکره‌کننده در راستای نرمش قهرمانانه حاضر به همکاری با طرف مقابل شد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس و دولت تلاش‌های زیادی را در همکاری با طرف مقابل جهت به نتیجه رسیدن مذاکرات تاکنون از خود داشته‌اند و علی‌رغم کوتاه آمدن ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای متأسفانه اقدامات غرب با لابی‌گری‌های صهیونیستی در به نتیجه نرسیدن مذاکرات بوده است.

آصفری بیان داشت: قرار نیست نظام جمهوری اسلامی در همه حال و هر شرایطی به زیاده‌‌خواهی غرب تمکین و توجه کند و همانطور که تاکنون ایران گام‌های اساسی را برای اجرای توافق نامه از خود برداشته اکنون نوبت غرب است تا گام‌های اعتمادسازی را در مسیر پیش‌روی هسته‌ای بردارد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس با اشاره به تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و اروپا علیه ایران بعد از توافق نامه‌ ژنو تصریح کرد: با توجه به اینکه در مدت زمان سپری شده از مذاکرات تاکنون نگاه مثبتی از سوی غرب به خود و توافق نامه ندیده‌ایم. لذا  کاترین اشتون به عنوان رئیس اتحادیه اروپا در مذاکرات باید جلوی اقداماتی که مذاکرات را به چالش می‌کشاند را بگیرد.
 
وی به برگزاری نشست‌های کارشناسی ایران با 1+5 اشاره و خاطرنشان کرد: انجام چنین نشست‌هایی باید در راستایی باشد که تعهدات طرفین و ضمانت اجرای توافقنامه در این خصوص مشخص شود چرا که حل مسئله هسته‌ای قطعا از طریق مذاکره به نفع طرفین خواهد بود.

برچسب ها: مذاکرات ، حقانیت ، نرمش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار