معاون ورزشی دانشگاه آزاد گفت: هر فعالیتی که به توسعه گردشگری ورزشی کشور کمک کند مورد حمایت همه‌جانبه "دانشگاه آزاد" خواهد بود.

به گزارش گروه دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد، محمد دادگان معاون ورزشی دانشگاه آزاد گفت: توسعه فعالیت های ورزشی در قالب ظرفیت گردشگری ورزشی باید با استفاده از قابلیت‌های فراوان طبیعت زیبای ایران اعم از کوه، دریا، جنگل، کویر و ... مورد اهتمام قرار گیرد.

وی با اشاره به اهتمام دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برای برگزاری سمپوزیوم گردشگری ورزشی با مشارکت وزارت ورزش و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در دنیا برای گردشگری ورزشی کارهای مهمی انجام داده‌اند اما در طبیعت ایران نقاط بکری وجود دارد که هنوز دنیا با آنها آشنا نیست، نمونه این مناطق زیبا، جزیره زیبای قشم است که اگر گردشگران بخواهند با رویکرد ورزشی و استفاده از کوه‌ها، سواحل و طبیعت بکر این جزیره به آنجا سفر کنند، قطعا با فضای بسیار جذابی مواجه خواهند شد. 
 
معاون ورزشی دانشگاه آزاد، گردشگری ورزشی را عاملی برای تضمین سلامتی مردم و در عین حال توسعه ایرانگردی برای علاقمندان داخلی و خارجی دانست و اظهار داشت: معاونت ورزشی در این مدت کوتاه با حمایت‌های هیئت امناء بخصوص ریاست دانشگاه، برای توسعه ورزش در دانشگاه، گام‌‌های مهمی برداشته است.

به گفته وی، تبدیل جایگاه اداره کل به معاونت، تصویب سرانه ورزشی برای دانشجویان به میزان هر نفر 25 هزار تومان و اختصاص زمینی با حمایت حجت السلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی به مساحت 170 هکتار برای استفاده در کارهای ورزشی، از این قبیل هستند.

دادگان گفت: برای توسعه درآمدهای ورزشی دانشگاه، برنامه‌های مفصلی داریم و علاوه بر استفاده از حامیان بخش خصوصی در مسابقات ورزشی، ورزشکاران خود را در تمام مسابقات داخلی و خارجی با نشان دانشگاه روی پیراهن و علامت تجاری حامیان به مسابقات داخلی و خارجی اعزام خواهیم کرد و در نظر داریم همه مسابقات را با استفاده از امکانات ورزشی واحدهای دانشگاهی سراسر کشور در خود دانشگاه برگزار کنیم.

همچنین فروغی ابری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با ارائه گزارشی از جایگاه علمی و پژوهشی واحد اصفهان گفت: واحد اصفهان با بهره گیری از توانایی‌های بالای پژوهشی و آموزشی خود و برخوداری از زیرساخت‌های تحقیقاتی که دارد و به جهت قرار گرفتن در اقلیم و طبیعت استان اصفهان و مناطق اطراف، بهترین شرایط را برای برگزاری اولین سمپوزیوم بین المللی گردشگری ورزشی کشور دارد و دوستان ما در انجمن گردشگری ورزشی کشور و سازمان میراث فرهنگی با شناخت این توانمندی، برگزاری اولین سمپوزیوم بین المللی گردشگری ورزشی کشور در این واحد برنامه ریزی کرده‌اند.

همچنین دانیال معادی دبیر اجرایی اولین سمپوزیوم بین المللی گردشگری ورزشی کشور، ضمن ارائه گزارشی مختصر از کارهای صورت گرفته برای این سمپوزیوم، به تشریح اهداف سمپوزیوم پرداخت و گفت: در این رویداد مهم علمی سفرای بیش از 50 کشور جهان در تهران، با همکاری وزارت امور خارجه  به اصفهان خواهند آمد و ضمن شرکت در این سمپوزیوم و مهمترین اقدامی که با حضور این سفرا خواهیم داشت، انعقاد تفاهم نامه‌های مشترک در خصوص تبادل گردشگر با موضوع ورزشی خواهد بود.

معادی با بیان اینکه دبیرخانه گردشگری ورزشی کشور از تابستان سال جاری در واحد اصفهان تأسیس و کار خود را آغاز نموده است، افزود: در اولین سمپوزیوم بین المللی گردشگری ورزشی کشور که در هفته اول اردیبهشت سال آتی و همزمان با هفته اصفهان،‌برگزار می گردد، 14 شهر خواهر خوانده اصفهان نیز حضور دارند و این همایش با برگزاری مسابقات پارالمپیک میان شهرهای خواهر خوانده اصفهان همزمان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار