ساری /

برخورد جدی تر با ساخت‌و‌سازهای غيرمجاز کشاورزی در آمل

با ساخت‌و‌سازهای غيرمجاز کشاورزی در آمل، برخورد جدی تری خواهد شد.

معاون فرمانداری ويژه شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: ستاد ساخت‌و‌سازهای غيرمجاز در زمین های کشاورزی شهرستان آمل با عزل دهیار یکی از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان که در صدورپروانه های ساخت وساز در زمین های کشاورزی تخلف های زیادی او بررسی شده بود، بر اجرای برنامه های آینده خود نیز جدی تر عمل خواهد کرد.

علي شعباني  افزود: تمام اقدام ها و ساخت‌و‌سازهای انجام شده در زمین های کشاورزی شهرستان آمل متاسفانه با پنهان کاری برخی افراد مسئول با هدف سود جويي و دلالي افراد فرصت طلب انجام شده است.

وی ادامه داد: در داخل روستاها کنترل و نظارت با دهياران و در شهرها با شهرداريهاست که بايد با افراد فرصت طلبي که اقدام به تغيير کاربري و خريد و فروش غيرمجاز زمین های کشاورزی را دارند، برخورد کنند.

معاون فرمانداری ويژه آمل ادامه داد: ساخت‌ساز غيرمجاز در زمین های کشاورزی وتغییرکابری بسترکشاورزی شهرستان، در حقيقت هدر دادن سرمايه‌هاي فردي و اجتماعي است و اقدامي خلاف قانون و مقررات که بايد قاطعانه با اين پديده ناهنجار برخورد کرد.

شعباني، دهياران را مديران روستا و پل ارتباطي ميان روستاها و مسئولان دانست و تصریح کرد: يکي از وظايف عمده دهياران، جلوگیری از انجام ساخت و سازهای بدون مجوز و پیگشری از تغيير غيرمجاز کاربريها در روستاهاست.

وی، از بخشداران نیز در خواست کرد تا نظارت بيشتري در اين خصوص به عملکرد شوراهای اسلامی ودهیاران در روستاها داشته باشند.

مدير جهاد کشاورزي شهرستان آمل هم در این رابطه گفت: کميته‌اي با محوريت اين اداره هر دو ماه برنامه قلع و قمع و تخريب را در برنامه کاري خود دارد.

سیدمرتضي اميني افزود: اگر دهياران مسائل و قوانين مربوط به تغيير کاربري‌هاي غير مجاز را رعايت کنند 50 درصد مشکلات در اين بخش حل مي‌شود.

وی اضافه کرد: جلوگيري از ارائه خدمات آب،برق،گاز و مخابرات و غیره به واحدهاي احداثي غير مجاز در روستاها، خصوصا در حاشيه شهرها بايد در اين ستاد تاکيد شود.

شهرستان آمل دارای حدود 50هزارهکتار زمین کشاورزی است./س

انتهای پیام ///

برچسب ها: غیرمجاز ، کشاورزی ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.