ورزشکاران قمی در رشته‌های مختلف ورزشی در ترکیب کاوران جانبازان و معلولین کشورمان به بازی‌های پاراآسیایی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، کمیته ملی پارالمپیک کشورمان برای حضور تیم‌هاى ملى ورزش‌های معلولین اعزام از جانبازان، نابینایان و کم‌بینایان در 17 رشته ورزشی دومین دوره بازی‌هاى پاراآسیایى برنامه‌ریزی کرده است.


این در حالی است که دومین دوره رقابت‌های ورزشی بازی‌های آسیایی جانبازان و معلولین در سال 2014 به میزبانی شهر اینچئون کره جنوبی برگزار می‌شود و تاکنون حضور تیم‌هاى دو و میدانى، فوتبال 5 نفره، فوتبال هفت نفره، گلبال، وزنه‌بردارى، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر در بازی‌هاى پاراآسیایى کره‌جنوبى 2014 محرز شده است.

همچنین پس از ابلاغ دستورالعمل شرکت در این مسابقات از سوى کمیته پارالمپیک آسیا (APC) و نحوه احراز ورودى رشته‌هاى مختلف، وضعیت حضور تیم‌هاى ملى رشته‌های تیراندازی با کمان، بدمینتون، بوچیا، دوچرخه‌سوارى، جودو، تیراندازى، شنا، تنیس روى میز، تنیس با ویلچر و شمشیربازى در این بازی‌ها نیز مشخص خواهد شد.

این در شرایطی است که برای کسب آمادگى تیم‌هاى ملى رشته‌های مختلف ورزشی جانبازان و معلولین و همچنین حضور پرقدرت آنها در بازی‌های پاراآسیایى اینچئون 2014، هر رشته نیاز به اردوهاى ملى منظم و مستمر دارد.

ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان در حالی قرار است سال آینده در رقابت‌های 17 رشته ورزشی بازی‌های آسیایی 2014 حضور پیدا کرده و برای کشورمان افتخار کسب کنند که در دوره گذشته، ایران موفق به کسب مقام چهارمى پاراآسیایى شده است.

با پیگیری کمیته ملى پارالمپیک کشورمان (NPC) گویا هماهنگی‌های لازم بین دو فدراسیون جانبازان و معلولین و نابینایان و کم‌بینایان صورت گرفته و حتی قرار است برای حضور پرقدرت تیم‌های ورزشی این دو فدراسیون هفته آینده نخستین جلسه ستاد مسابقات برگزار شود.

طبق آیین‌نامه، برگزارى اردوهاى آمادگى تیم‌های رشته‌های مختلف ورزشی جانبازان و معلولین باید یک سال قبل از مسابقات آغاز شود، اما هنوز به دلیل عدم تخصیص اعتبار فعالیت اردوها شروع نشده است و چنانچه این تأخیر طولانی‌تر باشد در عملکرد اثر منفى ایجاد می‌کند.

بازی‌های پاراآسیایی در حالی حدود یک سال دیگر در کشور کره جنوبی برگزار می‌شود که ورزشکاران جانباز و معلول قم در رشته‌هایی همچون تیراندازی با کمان، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، وزنه برداری، تنیس با ویلچر و شنا در سال‌های اخیر در کشور موفقیت‌های متعددی کسب کرده‌اند و چنانچه حمایت خوبی از آنها صورت بگیرد، مطمئنا شانس حضور در این رقابت‌ها را دارند.

دومین دوره بازی‌هاى پاراآسیایى از 26 تا 2 آبان ماه سال 1393 در اینچئون کره ‌جنوبى برگزار خواهد شد در حالی که این رقابت‌ها در 23 رشته برگزار می‌شود و تیم‌هاى کشورمان احتمالاً در 17 رشته و در دو بخش معلولین و جانبازان و نابینایان و کم‌بینایان در این بازی‌ها حضور خواهند داشت.

این در حالی است که کاروان تیم‌هاى ملى جانبازان و معلولین کشورمان در نخستین دوره بازی‌هاى پاراآسیایى 2010 گوانگجو با 27 طلا، 24 نقره و 29 برنز و مجموع 80 مدال پس از چین، ژاپن و کره‌جنوبى در جایگاه چهارم آسیا قرار گرفت.

بازی‌ها آسیایی چهار سال قبل به میزبانی گوانگجو چین با حضور 2405 ورزشکار از 41 کشور آسیایى و در 19 رشته برگزار شد و ورزشکاران کشورمان متشکل از 156 ورزشکار و در 14 رشته در پاراآسیایى 2010 حضور داشتند./ش
برچسب ها: قم ، ورزشکار ، پاراآسیایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.