نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران، بر لزوم حرکت مجریان قانون و برنامه ریزان اقتصادی به سمت بروجه ریزی عملیاتی در بودجه های سنواتی تاکید کرد.

مجید جلیل سرقلعه، با بیان اینکه نظام بودجه ریزی کشور در برخی موارد، از پژوهش های کاربردی در راستای نیازمندی ها واولویت ها استفاده نمی کند، گفت: در برنامه ریزی مالی دولت، دخل و خرج فاصله زیادی با یکدیگر دارد و همه ساله شاهدیم که دولت با کسری بودجه مواجه می شود.
وی، با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی سال گذشته در روند بررسی بودجه سال جاری، 55 هزار میلیارد تومان از مقادیر بودجه ای آن را کاهش داد، افزود: با وجود اینکه 9 ماه از سال گذشته است، تنها 30 درصد بودجه محقق شده و در خوشبینانه ترین حالت، بیش از 50 درصد اهداف بودجه نیز محقق نخواهد شد.
جلیل، با بیان برخی مباحث بودجه 93، اظهار داشت: بودجه سال آینده نیز اگر واقع بینانه بررسی و تصویب نشود، به سرنوشت بودجه های سنواتی سال های گذشته تبدیل خواهد شد، زیرا منابع درآمدی بودجه سال آینده در برخی موارد نظیر درآمدهای نفتی متغیر است، گریز از پرداخت مالیات در اقتصاد فراوان است و در برخی موارد نیز، اوراق مشارکت پیش بینی شده در بودجه های سالانه نیز به فروش نمی رسد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم شفافیت و ضمانت منابع درآمدی بودجه، تاکید کرد: لازم است همچنین، اولویت های اعتباری نیز براساس درصد تحقق پیش بینی شده باشد و توازن و عدالت منطقه ای در اختصاص اعتبارات نیز رعایت شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.