اسماعيل هنيه نخست وزير دولت حماس در نوار غزه سه‌شنبه با انتقاد از اقدام اخير مقامات مصر در قرار دادن نام اخوان المسلمين در فهرست سازمان‌هاي تروريستي تأکيد کرد حماس مناسبات خود را با اين جنبش که حماس از آن نشأت گرفته است، تکذيب نمي‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ، هنيه در کنفرانسي مطبوعاتي گفت: هيچکس نمي تواند حماس را مجبور کند ايدئولوژي و تاريخ خود را  انکار کند.او همچنين تأکيد کرد تروريست توصيف کردن اخوان المسلمين را رد مي‌کند.

 هنيه خاطر نشان کرد:  ما از کشوري مثل مصر که مکاني مطمئن براي فلسطيني‌ها و مقاومت است، انتظار نداريم اصول خود را کنار بگذارد و حماس را يک سازمان تروريستي قلمداد کند.

حماس که کنترل نوار غزه را در اختيار دارد، شاخه فلسطيني اخوان المسلمين است. مقامات مصر هفته گذشته جنبش اخوان المسلمين را در فهرست سازمان‌هاي تروريستي قرار دادند.  محمد مرسي رئيس جمهور برکنار و بازداشت شده مصر ، برخاسته از اين جنبش است.

اين تصميم در پي حمله‌اي مرگبار به پليس گرفته شدکه مسئوليت آن را تندروهايي که رابطه بارزي با اخوان المسلمين ندارند برعهده گرفتند.  اين حمله پس از چند ماه سرکوب بي امان اخوان صورت گرفت.

از نيمه ماه اوت بيش از يک هزار نفر که بيشترشان هواداران مرسي بودند کشته و هزاران اسلام‌گرا بازداشت شدند که تقريبا همه آنها از رهبران اخوان المسلمين هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار