نمایندگان عضو فراکسیون تغییر و اصلاح وابسته به جنبش حماس در شورای قانون گذاری فلسطینی امروز سه شنبه لایحه بودجه 894 میلیون دلاری سال 2014 این جنبش را تصویب کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ "زیاد الظاظا "معاون نخست وزیر دولت حماس در جلسه ای که نمایندگان حماس در ساختمان شورای قانونگذاری فلسطینی در غزه برای بررسی لایحه بودجه سال آینده و رای گیری درباره آن برگزار کردند گفت لایحه بودجه دولت حماس شامل 699 میلیون دلار کسری است.
"الظاظا" که مسئولیت وزارت دارایی را نیز در جنبش حماس بر عهده دارد افزود،‌ درآمدهای محلی در سال 2014 حدود 195 میلیون دلار و هزینه ها نیز 894 میلیون دلار پیش بینی شده است که 735 میلیون دلار آن شامل هزینه های جاری به ویژه حقوق و دستمزدهاست.
الظاظا در گزارش بودجه که در جلسه نمایندگان حماس ارائه شد گفت، کسری بودجه سال 2014 بدون در نظر گرفتن کمک های خارجی به 699 میلیون دلار می رسد.
"جمال نصار" رئیس کمیسیون بودجه و امور مالی در شورای قانونگذاری نیز به نوبه خود گفت کل هزینه های درنظر گرفته شده در بودجه سال 2013 دولت غزه 897 میلیون دلار بود که فقط 51 ممیز 73 صدم درصد آن هزینه شد و کل هزینه های عمومی در بودجه سال 2014 ، 894 میلیون دلار برآورد شده است.
وی افزود، شورای قانونگذاری (نمایندگان حماس) بودجه ای را تصویب کردند که در آن بیش از 30 درصد بودجه به نیروهای امنیتی نوار غزه اختصاص یافته است.
"نصار" توصیه کرد قانون مقابله با کسب غیرقانونی اجرا و کمیته اصلاحات اداری تشکیل شود.
شایان ذکر است برگزاری جلسات شورای قانونگذاری فلسطینی که پارلمان حکومت فلسطینی محسوب می شود با حضور همه اعضای آن از زمان سیطره حماس بر نوار غزه در اواسط سال 2007 متوقف شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار