با وجود کاهش بحران اقتصادی در منطقه یورو، هنوز بسیاری از کشورهای این منطقه با مشکلات اقتصادی جدی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، بسیاری از کشورهای منطقه یورو در حالی سال 2014 را آغاز می‌کنند که هنوز با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند؛ گرچه خطر سقوط و فروپاشی منطقه یورو از بین رفته و وضع اقتصادی بسیاری از کشورهای بحران‌زده بهتر شده است.

در حال حاضر، هزینه استقراض (نرخ بهره اوراق قرضه) دولت یونان کاهش یافته است. گرچه بیکاری در یونان افزایش نیافته اما هنوز بسیار بالا است و متوسط کل بیکاری در این کشور 27 درصد و در میان جوانان 55 درصد است.

بر این اساس، تولید ناخالص داخلی یونان در سه سال گذشته بی‌وقفه در حال کاهش بوده است؛ البته سازمان همکاری اقتصادی و توسعه اتحادیه اروپا پیش بینی کرده‌اند اقتصاد یونان در سال آینده شاهد رشد باشد.

در هر حال اوضاع اقتصادی ایتالیا هنوز خیلی ضعیف است و  پیش بینی می‌شود امسال نیز تولید ناخالص داخلی ایتالیا 1.8 درصد کاهش داشته باشد .

"اسپانیا" نیز به مدد وام‌های نجات که بانک‌های این کشور دریافت کردند، تا حدودی توانسته است خود را از بحران خارج کند. پیش بینی می‌شود سال آینده بدهی این کشور به 100 درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

گفتنی است که هنوز بیکاری در این کشور رقم بالایی دارد، به طوری که رقم متوسط بیکاری کل 26 درصد و برای جوانان 56 درصد است.

اما رشد اقتصادی موتور منطقه یورو یعنی "آلمان" به اندازه‌ای نیست که بتواند کل منطقه یورو را از رکود بیرون بکشد. امسال رشد اقتصادی آلمان فقط 0.5 درصد بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار