در عملیات نیروهای پلیس روسیه در شهر ولگوگراد که روزهای یکشنبه و دوشنبه در کمتر از 24 ساعت بعد از دو حمله انتحاری در آن روی داد ، دهها تن بازداشت شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوئیس ؛  آندری پیلیپچوک (Andreï Piliptchouk) ، سخنگوی ستاد مشترک ارتش روسیه مستقر در شهر ولگوگراد گفت تصمیم گرفته شده است تا نیروهای نظامی کمکی در شهر مستقر شوند و در حال حاضر در مجموع بیش از پنج هزار و 200 پلیس و نیروهای وزارت کشور به منظور برقراری نظم عمومی در این شهر و انجام عملیاتی گسترده در شهر مستقر شده اند.

وی افزود تاکنون 87 نفر بازداشت شده اند که مدارک شناسایی به همراه نداشتند یا به شکلی در برابر نیروهای پلیس مقاومت می کردند و برخی از آنها نیز سلاح به همراه داشتند.

خبرگزاری ایتارتاس نیز اعلام کرد توجه پلیس بیشتر بر کارگران مهاجر قفقازی متمرکز شده است.  تا این مرحله هنوز مشخص نشده است افراد بازداشت شده ، با این دو حمله انتحاری که هنوز فرد یا گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است ، ارتباطی دارند یا خیر.

براساس آخرین آمار ارائه شده ، شمار تلفات دو حمله اخیر در شهر ولگوگراد در حال حاضر به 34 تن افزایش یافته است. به گفته مسئولان محلی ، در انفجار روز یکشنبه در ایستگاه قطار شهر ولگوگراد 18 تن جان خود را از دست دادند و در انفجار روز گذشته در اتوبوسی برقی در این شهر نیز 16 تن کشته شدند. آمار قبلی از 31 کشته حکایت داشت. در پی این دو حمله انتحاری ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز دستور داد تدابیر امنیتی در سراسر این کشور تشدید شود.

این دو انفجار در شرایطی روی داد که حدود یک ماه تا آغاز بازی های زمستانی المپیک سوچی باقی است.دوکو عمروف ، فرمانده اسلامگراهای تندروی منطقه قفقاز در ماه ژوئیه در فیلمی ویدئویی از سازماندهی حملاتی به منظور جلوگیری از برگزاری بازی های زمستانی المپیک سوچی « به هر وسیله ممکن » خبر داده بود.

انتهای پیام / 
برچسب ها: شهر ، روسیه ، بازداشت ، متهم ، تهدید ، دهها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار