"کریم قاسمپور" گفت: اولین اکسپو عکس تهران به عنوان یک رویداد نمایشگاهی بزرگ نمایی کرده است.

"کریم قاسمپور" کارشناس هنری در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران درباره دومین اکسپو عکس تهران گفت: اکسپو  عکس تهران سال گذشته با حواشی بسیاری برگزار شد و در نهایت هم به فروش رفتن عکسی در این رویداد مشخص نشد و به عبارت دیگر هیچ اطلاعاتی مبنی بر تعداد آثار فروخته شده از سوی برگزار کنندگان ارائه نشد.   
 
وی افزود: برگزاری هر اکسپویی با هدف فروش بهتر آثار هنری صورت می‌گیرد و اگر قرار باشد اثری در یک چنین رویدادی (اکسپو) به فروش نرسد بنابراین برگزاری آن چندان ضرورتی ندارد آیا فقط می‌خواهیم بزرگ نمایی به لحاظ نام اکسپو داشته باشیم و بگوییم که اکسپو عکس یا مراکپوی دیگری از سوی این موسسه یا آن گالری برگزار شده است.   
 
قاسم‌پور تصریح کرد: دومین اکسپو عکس تهران نیز چندان تفاوتی با دوره قبل آن ندارد در این دوره هم هیچ اطلاع رسانی نسبت به فروش آثار صورت نگرفته است و نکته‌ای مبنی بر هدف از برگزاری این اکسپو ارائه نشده و این اطلاع رسانی نکردن بین معناست که اصلا قرار نیست در اکسپو عکس فروخته شد و هدف کاملا نامشخص و شاید چیز دیگری است که برای آن اطلاع رسانی صورت نمی‌گیرد.   
 
این کارشناس هنری اظهار داشت: نکته بسیار مهم دیگر در این اکسپو آن است که این رویداد از سوی یک گالری برگزار می‌شود در حالی که اگر قرار است رویدادی در مقیاس اکسپو برگزار شود حتما باید با مساعدت و برنامه‌ریزی از سوی انجمن عکاسان به انجام برسد.   
 
وی خاطر نشان کرد: دومین اکسپو عکس تهران بدون هیچ تغییری نسبت به دوره او برگزار شده و اگر قرار باشد سومین دوره آن نیز به همین منوال رخ دهد بنابراین بهتر است اگر بودجه‌ای در این زمینه صرف می‌شود در زمینه اتفاق بهتر و تاثیرگذارتری خرج شود.  

انتهای پیام/ ص


برچسب ها: اکسپو ، عکس ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.