تصمیم انجمن مطالعات آمریکا برای تحریم تل آویو خشم صهیونیستهای آمریکا را برانگیخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی پرس تی وی، انجمن مطالعات آمریکا از سازمانهای بسیار معتبر دانشگاهی در آمریکاست. اعضای اصلی این انجمن با دو سوم آرا به تحریم همه نهادهای آموزشی و دانشگاهی اسرائیل رای دادند. این انجمن علت این تصمیم را اقدامات اسرائیل در نقض قوانین بین المللی و قطعنامه سازمان ملل متحد، محدودیتهای شدید اسرائیل بر دانشجویان و اساتید فلسطینی و مشارکت نهادهای آموزشی و دانشگاهی اسرائیل در اقدامات غیرقانونی و ضد حقوق بشری دولت اسرائیل اعلام کرده است. 

مایکل شلکراس از انجمن دانشجویان حامی عدالت در فلسطین گفت انجمن مطالعات آمریکا با تحریم اسرائیل اقدامی بسیار شجاعانه انجام می دهد و این همان کاری است که بسیاری از دانشجویان و اساتید در زمان آپارتاید دولت نژادپرست آفریقای جنوبی را تحریم کردند. 

در واکنش به این تحریمها، طرفداران اسرائیل از مجمع قانونگذاری ایالتی نیویورک تهدید کردند بودجه دولتی دانشگاههایی را که عضو انجمن مطالعات آمریکا هستند و اسرائیل را تحریم می کنند، قطع کنند. رهبری این جنبش صهیونیست را داف هایکن عضو سابق لیگ دفاعی یهود بر عهده دارد که نام آن در فهرست گروههای تروریستی قرار دارد. او معتقد است این تحریمها سیلی به گوش یهودیان و حامیان اسرائیل است. 

مایکل شلکراس گفت متاسفانه گروههای قدرتمند صهیونیست در نیویورک تلاش می کنند خواسته های خود را بر اکثریت مردم تحمیل کنند. آنها برای این منظور تلاش می کنند بودجه دانشگاههایی را که اسرائیل را تحریم می کنند، قطع کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار