مدرس حوزه علميه مشهد گفت: امام حسن مجتبی(ع) تلاش‌هاي فراواني براي حفظ دين جدش، حضرت محمد مصطفی(ص) و عدالت پروری حضرت امام علي(ع) انجام دادند و به عنوان سنگربان مقام نبوت و امامت شناخته مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، مريم ميرحسيني در سلسله جلسات بيان معارف اسلامي كه در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوي برگزار شد، به موضوع «دستاوردهاي مكتب امام حسن مجتبي(ع)» پرداخت و اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) برای ایفای نقش الهی خود در مقابل انحرافات، مواضع مختلفی اتخاذ مي‌کردند تا نور هدایت و شمع الهی همواره روشن بماند. وي با اشاره به اين كه دوران امامت ائمه معصومين(ع) به چند مرحله حساس تقسیم مي‌شود، افزود: هر یک از این دوره‌ها، نتيجه و ثمرات ویژه‌ای در طول تاریخ اسلام برای حفظ اصل و اساس دین در برابر انحرافات به همراه داشته است.

مدرس حوزه علميه مشهد بيان داشت: دوره کوتاه خلافت امام حسن(ع) با مبارزه، جنگ‌ها، نصایح و تبلیغ استمرار داشت.

وي ادامه داد: امام حسن(ع) بنا به دلايلي نتوانستند به مقصد اصلی که جنگ با معاویه بود بپردازند، لذا بنابر ضرورت حفظ اسلام و براي جلوگیری از خون‌ریزی بی‌نتیجه، از جنگ خودداری و صلح را تحت شرایطی قبول كردند.

سخنران حرم مطهر رضوي یکی از دلایل مهم قبول صلح امام حسن(ع) را سستی عهد کوفیان عنوان كرد و افزود: امام(ع) با وجود این شرایط بهترین گزینه را صلح و حفظ یاران مخلص خود دانستند.


برچسب ها: مدرس ، حوزه ، علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.