گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر، آمار مبتلایان به "فشار خون" بالا در زنان به شدت افزایش یافته به طوری که بر طبق برخی از آمارها، حدود 15 درصد زنان در جوامع مختلف دچار "فشارخون" بالا هستند.

داوود رضایی منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: "فشارخون" بالا مشکل و عارضه‌ای بسیار جدی است که بسیاری از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مزمن، به طور مستقیم و غیر مستقیم با آن در ارتباط هستند.

وی با اشاره به آمارهای مختلف در خصوص "فشارخون" بالا به ویژه در بین زنان، تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر، آمار مبتلایان به "فشارخون" بالا در زنان به شدت افزایش یافته به طوری که بر طبق برخی از آمارها، حدود 15 درصد زنان در جوامع مختلف دچار مشکل فشارخون بالا هستند.

رضایی‌منش تصریح کرد: اگرچه آمار چندان دقیقی از میزان شیوع فشارخون بالا در جامعه ما از جمله در بین زنان در دست نیست، اما برخی از بررسِی‌ها و مطالعات نشان می‌دهند که درصد مبتلایان به فشارخون بالا در جامعه و کشورمان، به متوسط و آمار جهانی بسیار نزدیک است.

وی یادآور شد: تشخیص علایم فشارخون بالا به ویژه در مراحل اولیه بیماری بسیار مهم است.

رضایی‌منش خاطرنشان کرد: ورم دست و صورت، افزایش وزن ناگهانی، تغییر رنگ غیرعادی پوست، بروز مشکلات کلیوی، قلبی، عروقی و عصبی از جمله علائم فشارخون بالا است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار