بیشتر آسیب‌هایی که به ناحیه مچ پا وارد می‌شود، باعث کشش و پارگی روبات‌ها می‌شود.

علی ترکمان  متخصص ارتوپد در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: 90 درصد آسیب‌های که در ناحیه مچ پا اتفاق می‌افتد، باعث کشش و پارگی روبات‌های ناحیه‌ی بیرونی مچ پا می‌شود.

وی افزود: بیشتر آسیب‌هایی که در ناحیه مچ پا است ناحیه قوزک خارجی را شامل می‌شود که با استخوان دچار شکستگی شده و یا روبات‌ها آسیب دیده است.

این متخصص ارتوپد در رابطه با مراقبت‌های اولیه در صورت پیچ خوردگی تشریح کرد: گرفتن آتل که موجب ثابت نگه داشتن مچ پای آسیب دیده شود و همچنین سرد کردن موضع که به طور کلی زمانی که مفصلی دچار تروما حاد شود به دلیل کاهش خونریزی و خون مردگی بهتراست تا 48 ساعت الی 72 ساعت اول ناحیه را خنک نگه داشته و در هر فاصله زمانی 1ساعت، هر 10 دقیقه با یک کیسه یخ موضع را خنک نگه داریم واین عمل هر 12 ساعت تکرار شود.

وی ادامه داد: در مواردی که ورم پا زیاد است توصیه می‌شود پا را بالاتر از قلب قرار داده تا برگشت خون وریدی راحت‌تر صورت گیرد تا تورم کاهش یابد.

دکتر ترکمان تصریح کرد: اکثراً افرادی که در ناحیه مچ پا دچار آسیب شده‌اند، حدود 80 الی90 درصد روبه بهبودی می‌روند و بسته به شدت آسیب حدود 2 الی3 ماه جهت بهبودی کامل لازم است، ولی اگر که فردی بعد از 6 ماه هنوز درد در ناحیه داشته باشد حتماً باید تحت درمان مجدد قرار گیرد چرا که مشکلات تاندونی یا غضروفی معمولاً در مراحل اولیه تشخیص داده نمی‌شود وبعد از مدتی به شکل درد و تورم ظاهر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار