کتاب «جغرافیای شهری» با ترجمه علیرضا سائلی، الهام امیر حاجلو و ابوالفضل زنگانه از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، حشمت الله جلیلی، مدیر انتشارات این واحد گفت: این کتاب با تألیف پروفسور تیم هال و ترجمه علیرضا سائلی، الهام امیر حاجلو و ابوالفضل زنگانه از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.

وی افزود: کتاب «جغرافیای شهری» به عنوان بخشي از سري مجموعه‌هاي مربوط به آثار
جغرافياي انساني معاصر و شامل ده فصل است که با بخش‌هایی از جمله «جغرافیای شهری چرا؟»، «تغییر رویکردها در جغرافیای شهری»، «تغییر جغرافیای اقتصادی شهر»، «تغییر تصویر شهر»، «سیاست و بازسازی شهر»، «تغییرات شهری اخیر» و «پایداری شهر» همراه است.
جلیلی خاطر نشان کرد: در كتاب جغرافیای شهری، پروفسور "تیم هال" دید کلی خوبی از مفاهیم و مسائل جغرافیای شهری را فراهم می‌کند. موضوعاتِ پیچیده، مانند بازساخت اقتصادی و بازسازی شهری، در شکل و قالب ساده‌ای توضیح داده شده است. در این کتاب هر فصل با معرفی پنج ایده کلیدیِ معرفی شده، شروع شده است. تیم هال در تنظیم فصول کتاب حاضر، سه مبحثِ تکرار مطالب، یادگیری و کاربرد آنها را مد نظر قرار داده است.

وی اظهار کرد: بررسی ویژگی‌های پویایی شهرها و تغییر در رویکردهای جغرافیای شهری، فرآیندهای اصلی مؤثر بر جغرافیای شهری، شهر مدرن و پسامدرن و شهرنشینی پست مدرن، و طرحی برای تغییر شهری، از جمله مباحثی است که در این کتاب گنجانده شده است.

جلیلی در پایان خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 02177503824 تماس حاصل نمایند.

برچسب ها: کتاب ، شهر ، جهاد ، جغرافی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار