معاون اول قوه قضائيه گفت: 9 دی روز حماسه و جلوه غیرت دینی ملت ایران و روز یاس فتنه گران، دشمنان و منافقین است.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت‌الاسلام و‌المسلمين محمدابراهيم رئيسي در مراسم گراميداشت حماسه نهم دی كه با حضور عموم زائران در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: با بصیرت و حضور گسترده مردم در صحنه و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب، نظام در این روز استحکام پیدا كرد و جریان حزب اللهی طرفدار انقلاب اسلامی در جهان جان تازه ای گرفت.

جمع شدن جريان نفاق

وي افزود: باید از نهم دی سال 88 به عنوان یوم الله یاد کرد؛ زیرا به تعبیر رهبر معظم انقلاب تجلی قدرت اراده خداوند و روح حضرت سید الشهدا(ع) مردم را در این روز به صحنه آورد و با این حضور گسترده مردم، جریان نفاق در کشور جمع شد.

اين سخنران حرم مطهر رضوي بيان كرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامي، فتنه‌های متعددی نظیر فتنه بنی صدر و 17 تیر علیه نظام انجام شد. ولی تفاوت فتنه سال 1388 با دیگر فتنه‌ها آن بود که جای پا برای دشمنان در کشور ایجاد شد و آن ها در نیل به اهداف خود امیدوار شدند.

برخورد با سران فتنه

معاون اول قوه قضاییه گفت: بارها مردم ایران خواستار برخورد قانونی با سران فتنه شدند، ولی نظام جمهوری اسلامی همواره با عطوفت، پایین‌ترین حد مجازات را برای آنها در نظر گرفت.

رئيسي اظهار داشت: به برکت حماسه سیاسی و قانون مداری، مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال‌جاری حضور گسترده داشتند و انتخابات شیرینی برگزار شد. ولی قانون شکنان نگذاشتند شرکت باشکوه در انتخابات مشابه سال 88 برای مردم به حلاوت تبدیل شود.

اين مقام مسئول با اشاره به اینکه افرادی که ادعای تقلب در انتخابات را مطرح كردند، تاکنون نتوانسته اند سند و مدرکی برای اثبات ادعای خود ارایه دهند، عنوان كرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامي تاکنون، انتخابات طبق قانون اساسی و بدون هیچ مشکلی برگزار شده و به همین دلیل مدعیان تقلب نتوانستند، مدرک ارایه دهند.

تهيد هر روز آمريكا عليه نظام

رئيسي افزود: آمریکا جواب حسن نیت ملت و دولت ایران در اجلاس اخیر هسته‌ای در ژنو را با افزایش تحریم‌ها و ترفندهای خود داد و هر روز به شیوه جدیدی نظام ما را تهدید می‌کند.

وی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ملت ایران هیچ اعتمادی به آمریکا و ایادی سرسپرده اش ندارد.

معاون اول قوه قضاییه اظهارداشت: حل مشکلات کشور در بخش‌های مختلف در دست آمریکا نیست و باید با مقاومت و اقتصاد مقاومتی در برابر مستکبران ايستاد و دشمنان را در نیل به اهداف خصمانه شان ناکام گذاشت.


برچسب ها: معاون ، اول ، قوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.