رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد سه شنبه بر پایبندی خود برای ادامه گفتگوها با رژیم صهیونیستی با میانجی گری آمریکا در دوره زمانی نه ماهه تاکید کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس بیانیه دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، محمود عباس گفت: «ما به  توافقات خود با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه برگزاری گفتگوهای صلح با رژیم صهیونیستی در یک دوره زمانی نه ماهه ،پایبند هستیم و می کوشیم تا گفتگو ها در این مدت به نتایج قابل قبولی برسد».

محمود عباس در حالی این سخنان را مطرح کرد که رژیم صهیونیستی مرحله سوم از اسرای
قدیمی فلسطین را بامداد امروز آزاد کرد .

بر اساس توافق میان رام الله و تل آویو در آستانه از سرگیری گفتگوها در ژوئن گذشته ، تل‌آویو متعهد شد 104 اسیر قدیمی فلسطینی را (آنانی که پیش از امضای توافقنامه اسلو در سال 1993 بازداشت شدند) تا مارس آینده آزاد کند و در مقابل تل‌اویو هم متعهد شد در دوره زمانی نه ماهه از رجوع به سازمان های بین المللی با هدف تلاش برای پیوستن تشکیلات خودگردان به این سازمان ها خودداری کند .

در این مرحله 26 اسیر فلسطینی ازاد شدند.

صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان صلح دیروز اعلام کرد با توجه به اینکه گفتگوها با اسرائیل به شکست انجامیده است ، باید برای احقاق حقوق خود به سازمانهای بین المللی از جمله توافقنامه  چهارم ژنو و نیز دادگاه بین المللی کیفری مراجعه کنیم .

عریقات افزود تصمیم کمیته وزارتی اسرائیل درباره ارایه پیش نویس قطعنامه به کنست (پارلمان اسرائیل ) برای ضمیمه کردن منطقه الاغوار به اسرائیل به معنای اعلام پایان گفتگوهای صلح و شکست نهایی آن است .

عریقات تصریح کرد منطقه الاغوار 29 درصد از مساحت کرانه باختری رود اردن را تشکیل می دهد و تلاش اسرائیل برای ضمیمه کردن این منطقه ،پذیرفتنی نیست .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار