اتحادیه اروپا اعلام کرد در صورتی که پرتغال به بسته نجات مالی دیگری نیاز داشته باشد حاضر است دوباره چنین بسته ای در اختیار‌ آن کشور قرار دهد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، پرتغال که از سال 2011، از نظر مالی و اقتصادی دچار بحران بی سابقه ای شده است، مجبور شد برای جلوگیری از ورشکستگی در چارچوب یک بسته نجات مالی بین المللی، 78 میلیارد یورو از گروه سه جانبه متشکل از اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا وام بگیرد.

بر این اساس، پرتغال در ازای این وام، متعهد شد اصلاحاتی را در ساختار اقتصادی خود انجام دهد. سررسید این بسته نجات مالی برای ماه مه سال 2014 است.

"اولی رن" کمیسر امور اقتصادی اروپا بیان کرد: ما مصمم هستیم که روند کمک به پرتغال را برای برون رفت از بحرانی که گرفتار آن شده است ادامه دهیم.

در نتیجه اگر پرتغال برای حل مشکلات خود به کمک مالی بیشتری نیاز داشته باشد ما این کمک را در اختیار آن قرار خواهیم داد به شرط آنکه این کشور نیز روند اصلاحات اقتصادی را ادامه دهد.

"پدرو پاسوس کوئیلو" نخست وزیر پرتغال در اواسط ماه دسامبر اعلام کرد کشورش از نظر اقتصادی کارهایی انجام داده است که دیگر به بسته نجات مالی دومی نیاز نداشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: پرتغال ، مالی ، بحران ، وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار