روزنامه الشروق الجزاير وجود چند پايگاه نظامي اما سري آمريکا در خاک تونس را افشا کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ميدل ايست آنلاين ؛ اين روزنامه نوشت به اطلاعاتي سري اما مهمي دست يافته است که ثابت مي کند آمريکا  دو پايگاه نظامي در خاک تونس دارد ضمن اينکه عناصر دستگاه اطلاعاتي آمريکا و نيروهاي افريکوم( نيروهاي آمريکايي مستقر در آفريقا) در خاک تونس حضور قابل توجهي دارند.

اين روزنامه نوشت نيروهاي آمريکايي در چهار پايگاه در تونس حضور دارند که دو پايگاه در جنوب کشور و در  حد فاصل شهر بن قردان و مدنين و ديگري در منطقه جرجيس است. در واقع اين نيروها سواحل تونس در نزديک مرز ليبي را تحت کنترل دارند.

در شرايطي که کارشناسان صحت اين خبر را رد نمي کنند اما دولت برخاسته از جنبش النهضه در تونس وجود هر نوع طرحي براي  ايجاد پايگاه نظامي آمريکا در خاک تونس را رد مي کند. وزارت امور خارجه تونس در بيانيه اي که ماه سپتامبر منتشر کرده بود اخبار منتشر شده در اين زمينه را بي اساس خوانده بود و در ادامه وزارت دفاع اين کشور نيز هر گونه طرحي براي ايجاد پايگاه نظامي بيگانه در خاک تونس را رد کرده بود. سفارت آمريکا در تونس نيز اوايل ماه ميلادي کنوني در بيانيه اي رسمي وجود هر نوع پايگاه نظامي اين کشور در خاک تونس را رد  کرده بود.

تصاويري که خبرنگار روزنامه الشروق به دست آورد تفنگداران دريايي آمريکا و نيروهاي افريکوم به همراه افسران عالي رتبه ارتش تونس را نشان مي دهد که در حال جاسازي تجهيزات نظامي خود در منطقه اي در استان قصرين( در نزديکي مرز با الجزاير که به منطقه شعانبي معروف است) هستند.

بر اساس اسناد مورد استناد روزنامه الشروق همکاري نظاميان تونسي و آمريکايي  با هدف ايجاد پايگاه نظامي مشترک است، آنان مي خواهند با استقرار تجهيزاتي در اين پايگاه نظامي افراد ، خودروها ، خيابان ها و... را در جاي جاي کشور کنترل کنند.

بر اساس اسناد روزنامه الشروق هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا  از منطقه اي در طبرقه( شمال غرب تونس) با نظارت افسران آمريکايي و موافقت فرماندهي نظامي تونس به پرواز در مي آيند و حتي به آسمان الجزاير در مناطق عنابه ، طارف و تبسه نفوذ مي کنند تا تحرکات قاچاقچيان سلاح و عناصر وابسته به گروههاي تندرو را در نواحي مرزي تونس- الجزاير کنترل کنند  ولي هنوز مشخص نيست که آيا مقامات الجزايري نيز با چنين تحرکاتي موافقت کرده اند يا خير؟.

حسين الخافي از مديران سابق وزارت کشور تونس در اين باره گفت:« تونس به مکاني براي فعاليت دستگاه هاي جاسوسي مختلف تبديل شد و حتي ماموران موساد، عناصر اطلاعاتي آمريکا، آلمان و فرانسه نيز در خاک تونس حضور دارند و هم زمان عوامل داخلي اين دستگاهها در ادارات و مراکز مختلف کشور با آنان همکاري مي کنند.

وي افزود:«به نظر مي رسد فعاليت اين دستگاهها بيش از هر چيز متوجه الجزاير باشد».

انتهاي پيام / 
برچسب ها: تونس ، آمریکا ، خاک ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار