انجام عمليات هرس، موجب افزايش طول عمر درختان، ارائه خدمات كم و مؤثر، نياز آبي كم و حجم سبزينگي متناسب با نوع و سن درختان مي‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز زنجان ؛از عمليات هرس زمستانه درختان سطح شهر زنجان به منظور جوان سازي، كنترل حجم تاج و كنترل ارتفاع درختان خبر داد.

 

ملك‌محمدي گفت: با توجه به كاشت انواع درختان جنگلي در سال‌هاي گذشته از جمله افرا، زبان گنجشك، نارون، سپيدار، بيد و غيره در سطح شهر لازم است اين درختان از نظر رشد تاج و ريشه متناسب با محيط شهر و همجواري با ساختمان‌ها و ابنيه‌ها به شدت كنترل و هرس شوند.

 

وي با بيان اينكه يكي از اقدامات مهم سازمان پارك‌ها در فصول پاييز و زمستان هرس  درختان است، تصريح كرد: عمليات هرس زمستانه  از خيابان‌هاي اصلي شهر توسط چند اكيپ متخصص و با تجربه و با نظارت كارشناسان اين سازمان آغاز شده است.

 

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز زنجان جوان سازي، كنترل حجم تاج درخت، كنترل ارتفاع و حجم رشد ريشه را اهداف مهم اين طرح عنوان و اضافه کرد : حذف شاخه‌هاي بيمار و سرشاخه‌هاي خشك، ايجاد ديد مناسب ترافيكي براي رانندگان در تقاطع‌هاي اصلي  و فرعي، ايجاد رضايتمندي براي شهروندان به ويژه كسبه و جلوگيري از هرس‌هاي خودسرانه از مزاياي ديگر هرس درختان است.

 

ملك‌محمدي ادامه داد : انجام عمليات هرس، موجب افزايش طول عمر درختان، ارائه خدمات كم و مؤثر، نياز آبي كم و حجم سبزينگي متناسب با نوع و سن درختان مي‌شود.

 

وي خاطر نشان کرد : همه درختان سطح شهر  به ترتيب اولويت هرس زمستانه مي‌شود تا براي بهار سال آينده آماده شوند./س

برچسب ها: عملیلت ، هرس ، درختان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.