نماينده پيرانشهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: وعده دولت در خصوص ديه دانش‌آموزان حادثه ديده عملياتي شده و امروز عمل جراحي يكي از دانش‌آموزان انجام مي‌شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از وزارت آموزش و پرورش رسول خضري با اشاره به عمل جراحي دانش‌آموزان حادثه‌ديده بيمارستان انقلاب اسلامي پيرانشهر اظهار داشت: پس از قول نهاونديان رئيس دفتر رئيس‌جمهور در عيادت از دانش‌آموزان حادثه‌ديده اعلام شد كه مبالغ قول داده شده واريز شده است.  

وي درباره عمل جراحي امروز يكي از دانش‌آموزان حادثه‌ديده گفت: در تماس تلفني كه با دكتر فاطمي برقرار كردم گفت كه يك عمل بر روي اين دانش‌آموز انجام شده و  عمل جراحي دوم و سوم نيز امروز صورت مي‌گيرد.  

خضري اظهار داشت:‌ سه نفر براي جراحي اين دانش‌آموز مشخص شده‌اند تا عمل جراحي امروز اين دانش‌آموز را به  انتها برسانند.  

نماينده مردم پيرانشهر با بيان اينكه جراحي دانش‌آموزان آسيب‌ديده زمان‌بر است، تصريح كرد: قرار شد در يك پروسه پنجساله هر سال مبلغ يك ميليارد تا يك و نيم ميليارد به بيمارستان حضرت زهرا (س) براي صرف خدمات ويژه‌اي كه اساتيد به دانش‌آموزان آسيب‌ديده مي‌رسانند، هزينه شود.  

بهترين تيم جراحان پلاستيك متشكل از دكتر امامي وفاطمي

عضو كميسيون بهداشت مجلس ادامه داد:‌ درمان، جراحي و بهبود زمان‌بر است و بهترين تيم‌ها متشكل از دكتر امامي و دكتر فاطمي كه از بهترين جراحان پلاستيك كشور هستند تشكيل شده است.  

وي افزود: همچنين ما از رئيس‌جمهور درخواست كرديم كه مستمري براي اين دانش‌آموزان در نظر گرفته شود و همچنين از آنجايي كه پدران اين دانش‌آموزان به دليل رفت و‌آمد به تهران با مشكل مالي روبرو هستند و عملا مشاغل خود را از دست داده‌اند نيز كمكي از سوي دولت به آنها پرداخت شود.

 

خضري گفت: همچنين 6 ميليون بيمه عمر در سال گذشته به اين دانش‌آموزان پرداخت شده و ديه نقدي 6 تا 76 ميليون توماني نيز به آنها اختصاص يافته  و پرداخت شده است.  

نماينده پيرانشهر تاكيد كرد: با هماهنگي‌هاي صورت گرفته با دولت مقرر شد تا روند درمان اين دانش‌آموزان در داخل و خارج تا پايان عمر بر عهده دولت باشد و اين عزيزان حداقل دغدغه‌اي غير از بيماري خود را نداشته باشند.  

عضو كميسيون بهداشت مجلس با بيان اينكه در حادثه مدرسه شين‌آباد 28 نفر آسيب ديده‌اند و 2 نفر از اين تعداد نيز فوت شده است، تصريح كرد: 26 نفر از اين حادثه بر جاي مانده‌اند كه 14 نفر آنها بهبودي نسبي پيدا كرده‌اند و 10 نفر آنها جراحت‌هاي شديدي دارند كه نياز به جراحي‌هاي متعددي دارد.  

وي گفت: ما اصرار داريم به خاطر جراحي‌هاي اين 12 نفر در پروتكل مورد توافق دولت سقفي براي زمان درماني اين دانش‌آموزان در نظر گرفته نشود.  

خضري خاطرنشان كرد: ديه 2 دانش‌آموز فوت شده به ميزان ديه يك انسان مسلمان به خانواده‌هاي آنها پرداخت شده است. 


انتهاي پيام/
برچسب ها: حادثه ، پیرانشهر ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار