یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد دیابت یکی از بیماری‌هایی است که ژن آن در انسان‌های ماقبل و نئاندرتال‌ها نیز وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، نئاندرتال‌ها که جمعیت آن‌ها در آفریقا بوده است نسخه بالایی از ژن‌ها را دارا بودند و ۲۵درصد بیشتر از انسان‌های آن دوران به بیماری‌های قلبی دچار می‌شدند.

دیابت که فرم بالاتری از ژن SLC۱۶All است در فرزندان نسل‌های بعد نئاندرتال‌ها بیشتر دیده می‌شود و اکنون دانشمندان با مطالعه روی ساختار جسمی آن‌ها دنبال درک عمیق‌تر از این بیماری هستند و با مطالعه روی ژنتیک توده بسیار زیادی از مردم به دنبال ارتباط بیماری‌های امروزیشان با نسل‌های گذشته و دور هستند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند، گونه‌های مختلف ژن نئاندرتال‌ها در نمای دینسووا در سیبری پیدا شده است که تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که نسخهٔ جدیدی از بیماری‌ها به انسان‌های مدرن از طریق نئاندرتال‌ها وارد شده است.

یکی از جنبه‌های مهم این کار پیدا کردن سرنخ جدید در علم زیست‌شناسی و کشف دیابت است و تغییر سطح پروتئین SLC۱۶All که یک نوع چربی است در بدن نئاندرتال‌ها خطر ابتلا به دیابت نوع۲ را افزایش می‌دهد.


انتهای پیام/
برچسب ها: چن ، دیابت ، بیماری قلبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار