در سال جاری 117 هزار تن چغندر قند در استان سمنان تولید شده است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کشت چغندر قند در بیش از 2هزار هکتار از مزارع استان خبر داد.
سیدمجیدموسوی در جلسه ویژه تامین و توزیع بذر مرغوب چغندرقند كه با حضور مسئولان جهادکشاورزی استان و کارشناسان دفتر چغندرکاری کارخانه قند شاهرود برگزار شد با اشاره به اهمیت کشت چغندرقند برای کشور،افزود: تامین بذر مناسب و مرغوب یکی از مولفه های مهم در کشت این محصول است .
وي اظهار كرد: باید با تامل و بررسی های لازم به دنبال توزیع و ترویج بذری باشیم که ضمن برخورداری از استقبال کشاورزان، دارای شاخصه های مقاومت در مقابل امراض و بیماری ها باشد و منجر به عملکرد بالا در واحد سطح شود .موسوي با اشاره به نقش کارخانه قند شاهرود در استان، اظهار کرد: این کارخانه به لحاظ حمایت و پشتیبانی از تولید، توان ایجاد مزارع الگویی و عملکرد به مثابه یک مرکز علمی برای سازمان و استان مهم است و به عنوان یک الگوی مناسب برای توسعه کشت چغندر قند و استقبال از سوی کشاورزان دارای اهمیت است .
وي بر تشکیل یک ستاد دائمی مرکب از مسئولان مرتبط جهادکشاورزی،مرکز تحقیقات، کارخانه قند و نماینده کشاورزان جهت طراحی یک شیوه نامه مطلوب برای پیشبرد کشت چغندر قند در استان تاکید کرد.رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، همچنین خواستار بررسی کارشناسانه ی ارقام مختلف چغندر قند،بذور مصرفی و تهیه بذر کشت از ارقام مرغوب داخلی و خارجی مقاوم و با عملکرد مطلوب شد .
وی همچنین، گفت: سال جاری در بیش از 2هزار هکتار از مزارع استان چغندر قند کشت شد که 60 درصد بذور مصرفی آن از نوع خارجی و بقیه از بذور تولید داخلی بوده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین تصریح کرد: در سال جاری 117 هزار تن چغندر قند در استان تولید شده است . /س
برچسب ها: کشت ، چغندر قند ، مزارع ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.