معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفی هوای تهران تا پایان هفته روند افزایشی نخواهد داشت.

رستگاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: خوشبختانه شاخص کیفی هوای تهران نسبت به روز گذشته روند کاهشی داشته است.

وی ادامه داد: با اشاره به آمارهای رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر منتهی به 24 ساعت گذشته منتهی به 11 صبح امروز شاخص آلاینده مسئول (ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون) با کاهش 26 واحدی روی عدد 138 قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه هوای تهران برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد اظهار داشت: با توجه به گزارشات هواشناسی طی 2 روز آتی وضعیت کیفی هوا در شرایط ناسالم خواهد بود.

اما احتمال می‌رود فردا اندکی ناپایداری جزئی به صورت باد داشته باشیم.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: بیماران قلبی، پوستی، کودکان، سالمندان و خانم‌های باردار از تردد غیر ضروری خودداری کنند همچنین شهروندان تا جایی که امکان دارد از استفاده از خودروهای تک سرنشین و دارای نقص فنی اجتناب کنند.

رستگاری در پاسخ به عدم برگزاری کمیته اضطراری طی روزهای اخیر افزود: تشکیل کمیته اضطرار تنها در زمان اضطرار است زمانی که شاخص مسئول به 200 برسد، اگرچه شاخص کیفی هوا در شرایط ناسالم بوده است اما به حد اضطرار نرسیده است.

وی ادامه داد: روزانه طبق اطلاعات سازمان هواشناسی و پیش‌بینی 48 ساعت آینده برای تعطیلی روزهای آتی تصمیم‌گیری می‌شود و در صورت نیاز کمیته مواقع اضطرار تشکیل می‌شود.

برچسب ها: رستگاری ، حساس ، ناپایداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار