اغلب افراد به محض خرید محصولات آرایشی بهداشتی جعبه‌های آن را به دور می‌ریزند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، اغلب افرادی که از لوازم آرایشی بهداشتی استفاده می‌کنند اطلاع درستی در خصوص مدت زمان مجاز استفاده از آن‌ها ندارند. 

گفتنی است، براساس جدید‌ترین تحقیقات صورت گرفته اغلب افراد حتی بعد از اتمام مدت مجاز استفاده از محصولات آرایشی به مصرف آن‌ها ادامه می‌دهند که سبب ایجاد واکنش‌های آلرژیک در آن‌ها می‌شود. 

بررسی‌ها نشان ‌می‌دهند، از جمله نکاتی که افراد باید به آن توجه نمایند علائم هشداردهنده روی جعبه‌های لوازم آرایشی بهداشتی است. 

یکی از این علائم که اکثر شرکتهای سازنده استاندارد آن را رعایت می‌کنند شکل یک ظرف در باز است که تعداد ماههای استفاده از محصول پس از باز شدن بر روی آن نوشته شده است. 

پزشکان و متخصصان پوست و مو هشدار می‌دهند که افراد پس از گذشت این زمان استاندارد از مصرف فرآورده‌ آرایشی بهداشتی خودداری کنند حتی اگر هنوز زمان انقضای آن باقیمانده باشد. 

پزشکان پوست و مو توجه به این نکته را بسیار ضروری می‌دانند به ویژه اگر در ترکیب فرآورده‌ بهداشتی آرایشی آب وجود داشته باشد احتمال فاسد شدن آن فرآورده بسیار زیاد‌تر می‌شوند. 

درعین حال نگهداری فرآورده بهداشتی آرایشی در حین مصرف اهمیت فراوان دارد و مصرف کننده باید محصول را مطابق با نوع دستورات نوشته شده نگهداری نماید. 

یکی از نکاتی که مصرف‌کننده‌ها باید به آن توجه نمایند خریداری محصول از مراکز معتبر و مجاز است. 

مصرف‌کننده باید از خرید محصولاتی که در مراکز فروش در مکانهایی مانند نزدیک پنجره و یا نزدیک سیستم تهویه قرار دارند جدا خودداری نمایند زیرا حرارت می‌تواند حتی بر روی محصول باز نشده و پلمپ نیز اثر گذاشته باعث فاسد شدن آن شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار