معاون امور فرهنگی و اجتماعی منطقه 13 از تجمع شش هزار نفری حسنیون شرق تهران(فدائیان حرم) در خیابان 21 متری دهقان به مناسبت 28 صفر خبر داد.

 عباس رزاقی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران فلسفه عزاداری ایام محرم و صفر  را حفظ آرمان‌ها و دستورات اسلام  دانست  و افزود: به مناسبت ایام پایانی ماه صفر و همزمان با سالروز رحلت رسول اکرم و امام حسن مجتبی(ع) ،آئین سوگواری 28 صفر  به همت هیئت عشاق الزهرا  و دیگر هیئت‌های مذهبی منطقه 13  برگزار می‌شود .

 وی در خصوص نحوه برگزاری مراسم   اظهار داشت: این مراسم همراه با دمامه زنی و تشییع پیکر امام حسن مجتبی(ع) به صورت نمادین با حضور گسترده شهروندان و هیات های عزاداری در محدوده چهارراه کوکاکولا تا انتهای خیابان 21 متری دهقان ساعت 12 ظهر روز 28 صفر اجرا می شود.

به گفته وی قرائت قرآن، قرائت زیارت قرائت زیارت حضرت رسول اکرم(ص) ازبعید « راه دور»، مداحی و سینه زنی از دیگر برنامه های این آیین سوگواری است.
 
رزاقی در خصوص آیین سوگواری 30 صفر، سالروز شهادت امام رضا (ع) نیزخاطر نشان کرد: در این روز، هیات های عزاداری به شکل خودجوش در مساجد، بقاع متبرکه، تکایا، حسینیه ها و معابر به عزاداری می پردازند.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار