نماینده پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وعده دولت در خصوص دیه دانش‌آموزان حادثه دیده عملیاتی شده و امروز عمل جراحی یکی از دانش‌آموزان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عمل جراحی دانش‌آموزان حادثه‌دیده بیمارستان انقلاب اسلامی پیرانشهر اظهار داشت: پس از قول نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور در عیادت از دانش‌آموزان حادثه‌دیده اعلام شد که مبالغ قول داده شده واریز شده است.  
 
وی درباره عمل جراحی امروز یکی از دانش‌آموزان حادثه‌دیده گفت: در تماس تلفنی که با دکتر فاطمی برقرار کردم گفت که یک عمل بر روی این دانش‌آموز انجام شده و  عمل جراحی دوم و سوم نیز امروز صورت می‌گیرد.  
 
خضری اظهار داشت:‌ سه نفر برای جراحی این دانش‌آموز مشخص شده‌اند تا عمل جراحی امروز این دانش‌آموز را به  انتها برسانند.  
 
نماینده مردم پیرانشهر با بیان اینکه جراحی دانش‌آموزان آسیب‌دیده زمان‌بر است، تصریح کرد: قرار شد در یک پروسه پنجساله هر سال مبلغ یک میلیارد تا یک و نیم میلیارد به بیمارستان حضرت زهرا (س) برای صرف خدمات ویژه‌ای که اساتید به دانش‌آموزان آسیب‌دیده می‌رسانند، هزینه شود.  
 
عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد:‌ درمان، جراحی و بهبود زمان‌بر است و بهترین تیم‌ها متشکل از دکتر امامی و دکتر فاطمی که از بهترین جراحان پلاستیک کشور هستند تشکیل شده است.  
 
وی افزود: همچنین ما از رئیس‌جمهور درخواست کردیم که مستمری برای این دانش‌آموزان در نظر گرفته شود و همچنین از آنجایی که پدران این دانش‌آموزان به دلیل رفت و‌آمد به تهران با مشکل مالی روبرو هستند و عملا مشاغل خود را از دست داده‌اند نیز کمکی از سوی دولت به آنها پرداخت شود.  
 
خضری گفت: همچنین 6 میلیون بیمه عمر در سال گذشته به این دانش‌آموزان پرداخت شده و دیه نقدی 6 تا 76 میلیون تومانی نیز به آنها اختصاص یافته  و پرداخت شده است.  
 
نماینده پیرانشهر تاکید کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دولت مقرر شد تا روند درمان این دانش‌آموزان در داخل و خارج تا پایان عمر بر عهده دولت باشد و این عزیزان حداقل دغدغه‌ای غیر از بیماری خود را نداشته باشند.  
 
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه در حادثه مدرسه شین‌آباد 28 نفر آسیب دیده‌اند و 2 نفر از این تعداد نیز فوت شده است، تصریح کرد: 26 نفر از این حادثه بر جای مانده‌اند که 14 نفر آنها بهبودی نسبی پیدا کرده‌اند و 10 نفر آنها جراحت‌های شدیدی دارند که نیاز به جراحی‌های متعددی دارد.  
 
وی گفت: ما اصرار داریم به خاطر جراحی‌های این 12 نفر در پروتکل مورد توافق دولت سقفی برای زمان درمانی این دانش‌آموزان در نظر گرفته نشود.  
 
خضری خاطرنشان کرد: دیه 2 دانش‌آموز فوت شده به میزان دیه یک انسان مسلمان به خانواده‌های آنها پرداخت شده است.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: خضری ، نماینده ، پیرانشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار