مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به مناسبت سالروز گشایش رسمی دارالفنون از تهیه طرح کلی مرمت و ساماندهی این مدرسه تاریخی خبر داد

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به مناسبت سالروز گشایش رسمی دارالفنون از تهیه طرح کلی مرمت و ساماندهی این مدرسه تاریخی خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.
 
رجبعلی خسروآبادی در گفتگو با میراث آریا(chtn) با اعلام این خبر افزود: طرح کلی مرمت و ساماندهی مدرسه تاریخی دارالفنون در اداره کل میراث فرهنگی استان و با نظر کارشناسان خبره تهیه شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری از این مدرسه تاریخی و گرامیداشت سالروز گشایش رسمی این اثر، تصریح کرد: این طرح در جلسه مشترکی که هفته آینده با مسئولان آموزش و پرورش استان خواهیم داشت مطرح و پس از اعلام نظر این همکاران فرهنگی، احیا و بازسازی مدرسه آغاز می‌شود.
 
خسروآبادی از اولویت‌بندی اجرای اقدامات برای مدرسه دارالفنون خبر داد و اظهار داشت: پس از توافق با مسئولان آموزش و پرورش استان، با اولویت‌بندی که براساس نظر کارشناسان و متخصصان مرمت آثار تاریخی صورت می‌گیرد عملیات اجرایی آغاز می‌شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی تهران در پایان گفت: همانند هر بنای تاریخی اقدامات ما برای مدرسه دارالفنون در دو سطح جلوگیری از تخریب، بهسازی و بازگرداندن قابلیت استفاده از فضا، انجام می‌شود. 
 
یادآور می‌شود، دارُالفُنون نام مدرسه‌ای است که به ابتکار امیرکبیر در زمان ناصرالدین‌شاه برای آموزش علوم و فنون جدید در تهران تأسیس شد. دارالفنون را می‌توان نخستین دانشگاه در تاریخ مدرن ایران دانست.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار