عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آسیب های روانی و اجتماعی جوانان باید توسط خانواده شناسایی و کنترل شوند. خانواده ها به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی باید بتوانند آسیب های پیرامون جوان خود را تشخیص دهند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی  افزود: جوانان قشری جدا از سایر افراد جامعه نیستند و آسیب هم یک باره وارد زندگی اجتماعی افراد نمی شود بلکه به مرور در جامعه ورود پیدا می کند. خانواده باید آسیب های اجتماعی و روانی جوان خود را تشخیص داده و آنها را کنترل و برطرف کند. سایر نهادهای اجتماعی و فرهنگی هم باید برای رفع مشکلات جوانان و ریشه کن نمودن آسیب های فضاهای اجتماعی بخصوص فضای مجازی اقدام کنند.

وی با اشاره به آسیبی که در فضاهای مجازی برای جوانان وجود دارد اظهار داشت: تمامی آسیب های اجتماعی خواسته و ناخواسته در جوان ایجاد اشتیاق می کند و جوان برای انجام آنها شوق دارد. در فضای مجازی نیز این امر بستگی به خواسته و میل جوان دارد که به سمت استفاده درست یا سوء استفاده از این فضا برود.

نماینده  مشهد و کلات تصریح کرد:  افزایش مهارت استفاده درست از فضاهای مجازی از همان ابتدا باید به جوانان آموزش داده شود تا بعدها افراد دچار مشکلات مختلف روحی، جسمی و روانی نشوند.

وی قاضی زاده هاشمی با تاکید بر نقش مهارت آموزی به افراد پیش از رسیدن به سن جوانی گفت: باید سعی کنیم توان انتخاب درست و نادرست را در جوانان افزایش دهیم. نسل جوان ما باید آگاهانه حرکت کنند و آنقدر قوی باشند که بتوانند به تشخیص خوب از بد و اقدام درست بپردازند. این امر البته با آموزش و توانمندسازی افراد قبل از رسیدن به سن بلوغ و دوران جوانی امکان پذیر است.


انتهاي پيام/
برچسب ها: اسیب ، روانی ، جوانان ، کنترل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار