سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان برهمکاری موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور به منظور حفاظت از درختان کهنسال باغ فین کاشان تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، "مهران سرمدیان" در دیدار با ریاست موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور با اشاره به تفاهم نامه این اداره با موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشورجهت حفاظت از درختان کهنسال باغ فین کاشان اظهار داشت: با توجه به تفاهم نامه ای که در تیرماه سال 91 با موسسه مذکور انعقاد گردید،مشاور مربوطه طی یکسال بررسی و کار تخصصی با گروه نفره12 از شاخص ترین متخصصان این موسسه از گرایش های مختلف علم کشاورزی و منابع طبیعی به بررسی معضلات این درختان پرداختندو تلاش بر این دارند که با کمک آخرین روش های علم روز و با کمک تجربه این متخصصان به حفاظت از این درختان ارزشمند بپردازند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان با تاکید بر قابلیت بالای باغ تاریخی فین و حضور میلیونی گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از این مجموعه جهانی و جلوه بصری مطلوبی که درختان کهنسال به این مجموعه داده اند افزود:بخشی از شرح خدمات این تفاهم نامه مربوط به طرح بازپیرایی فضای سبز باغ فین است و مشاور مربوطه با کمک متخصصان خبره طرح باغ سازی ایرانی و استفاده از مستندات قدیمی مجموعه باغ فین،اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان طی جلسات متعدد با مسئولان مربوطه تلاش بر احیاء و بازگردان فضای سبز سابق باغ فین را دارد.

دکتر جلیلی رییس جدید موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور نیز با ذکر ارزش ها و ویژگی هایی مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان و با تاکید بر احیاء فضای سبز باغ فین خاطر نشان کرد:یکی از وظایف و تعهدات اصلی این موسسه،حفاظت از درختان کهنسال کشور است که درختان ارزشمند باغ فین نیز از این موضوع مستثنی نیست.

شایان ذکر است که موسسه تحقیقات و مراتع زیر نظر سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی در سال 1348 تشکیل شده و فعالیت پژوهشی خود را در 11 بخش تحقیقاتی و متجاوز از 50 گروه تخصصی در حوزه های مختلف منابع طبیعی و در سطح 29مرکز تحقیقات در سطح استان هاو 88 ایستگاه ملی و منطقه ای سازماندهی نموده است.

انجام بیش از 500 طرح تحقیقاتی در سطح ملی،انتشار 550 عنوان کتاب و نشریه تخصصی ،تدوین و انتشار بیش از 3500 مقاله علمی و برگزاری 124 سخنرانی علمی از دیگر فعالیت های تخصصی این موسسه پژوهشی می باشد.

مجموعه باغ موزه فین کاشان نمونه بارز یکی از زیباترین باغ های ایرانی می باشدکه با 2300 متر مربع مساحت در تیرماه 1390 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است./س

برچسب ها: اصفهان ، باغ ، فین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.