ورود و خروج سرپرستان در حاشیه لیگ برتر؛

تکواندوکاران با "هلی کم" سوپرایز شدند

هفته های پایانی لیگ برتر تکواندو با ورود و خروج سرپرستان فدراسیون و نیز شیوه جدید تصویربرداری مسابقات همراه شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ هفته های پایانی دور رفت مسابقات تکواندوی لیگ برتر جوانان و بزرگسالان کشور جام خلیج فارس یکشنبه هشتم دی در خانه تکواندوی تهران برگزار شد.

قهرمانی بدون باخت

تیم شهرداری ورامین بدون باخت در نیم فصل نخست عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

در پایان دور رفت این مسابقات پس از تیم شهرداری ورامین که با 21 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت، تیم های دانشگاه آزاد اسلامی با 18 امتیاز، پاس قوامین با 12 امتیاز، استیل البرز با 10 امتیاز، شرکت ملی حفاری ایران با 9 امتیاز، سلحشور البرز با هشت امتیاز، مجتمع فرهنگی ورزشی جوانه تهران با سه امتیاز و شهرداری شهر اندیشه بدون کسب امتیازی در رده های دوم تا هشتم جدول رده بندی جای گرفتند.

تثبت قهرمانی در هفته ششم

در هفته ششم این رقابت ها تیم شهرداری ورامین پنج بر سه از سد مجتمع جوانه گذشت، استیل البرز هفت بر یک شهرداری شهر اندیشه را مغلوب کرد، سلحشور 6 بر 2 مغلوب دانشگاه آزاد شد و حفاری با همین نتیجه از سد قوامین ناجا گذشت.

جنجال هفته

اما در هفته هفتم مسابقات دانشگاه آزاد هشت بر صفر شهرداری شهر اندیشه را شکست داد.

شهرداری ورامین 6 بر 2 تیم استیل البرز را برد که در این بازی علی شاکری، ابوالفضل یعقوبی، محمد خمسه، بهنام اسبقی، بهنام بیات و مهران عسکری برای شهرداری به پیروزی رسیدند و پوریا عرفانیان و احمد محمدی بدون بازی سجاد مردانی در وزن هشتم برای استیل صاحب برتری شدند.

معترضان هفته

در سایر بازی ها هم سلحشور در یک بازی جنجالی با ملی حفاری به تساوی چهار به چهار رسید.

در مسابقه وزن هشتم این بازی بین مرتضی شیری و آرش دباغ تفرشی که به راند طلایی کشیده شد و در پایان با برتری 10 بر 9 تفرشی همراه شد، مربیان دو تیم اعتراضات شدیدی از داخل و خارج شیاپ چانگ نسبت به داوری ها داشتند.

با این برد سلحشور توانست به تساوی برسد اما در حین این مسابقه عزیزی، کریمی و فرهاد اصلانی سرمربی، مربی و سرپرست سلحشور به سازمان لیگ و داوران معترض شدند که با اعتراض آنها مسعود حجی زواره بازیکن حفاری، علی محمد بسحاق و مصطفی جشن ساز مربی و سرمربی حفاری نیز اعتراضات شدیدی به داوری کردند.

پس از مسابقه هم مسئولان حفاری اعتراض کتبی خود را نسبت به داوران به کمیته قضایی تحوبل دادند اما کمیته داوران هم در اعتراض حفاری که اعلام کردند که داوری این بازی جانبدارانه بودند از تیم حفاری شکایت کردند.

این شکایات براساس قوانین پیگیری می شود.

در بازی آخر این هفته هم مجتمع فرهنگی ورزشی جوانه تهران پنج بر سه مغلوب پاس قوامین شد.

بهترین های هفته

در بخش بهترین ها هم اسفندیار اسدی از زنجان به عنوان بهترین داور، علی محمد بسحاق از ملی حفاری و پیام خانلرخانی از شهرداری ورامین به عنوان بهترین مربیان، سروش احمدی از حفاری و پوریا عرفانیان از استیل البرز به عنوان بهترین بازیکنان، رضا ایمانزاده از دانشگاه آزاد و نوراله خاوری از پاس قوامین به عنوان بهترین سرپرستان انتخاب شدند.

حاشیه های هفته

اما نکته جالب این مسابقات استفاده از تکنولوژی روز در بخش تصویر برداری آن بود که برای نخستین بار بعد از فوتبال در تکواندو از سیستم تصویربرداری بولتی روتور یا هلی کم (هلی شات) برای برنامه تکواندوی ایرانی استفاده شد. البته در زمان نزدیک شدن این دوربین به مسابقات، بازیکنان تا حدودی تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

رامین عزیز اف نفر اول رنکینگ تکواندوی جهان در وزه هفتم همراه با تیم حفاری به یک پیروز و یک برد در لیگ برتر دست یافت.

علاوه بر حضور مسئولان تیم های مختلف در سالن تیم های ملی نوجوانان دختر و پسر تماشگر مسابقات لیگ برتر بودند که در آواخر این بازی ها، مسابقات انتخابی درون اردویی نوجوانان با قضاوت داوران رسمی در خانه تکواندو برگزار شد.

امید عمیدی، رضا نادریان و یاسن اکبرنتاج از ملی پوشان سابق تیم ملی دیروز بازی های خود را واگذار کردند و حضور ملی پوشان ممسابقات منچستر هم با موجب رونق رقابت ها شد. بازیکنانی مثل مسعودحجی زواره، فرزاد عبدالهی، بهنام اسبقی، علیرضا نصرآزادانی و مهدی خدابخشی هم به برتری رسیدند. اما حسین تاجیک و محمد باقری معتمد هم نظاره گر مسابقات بودند و بازی نکردند.

غلامحسن ذوالقدری در نوبت صبح از مسابقات بازدید داشت اما سید محمد پولادگر بعد از ورود محمود صیدانلو سرپرست جدید تکواندو به فدراسیون، با اتمام لیگ در زمان برگزاری رقابت های انتخابی نوجوانان وارد سالن شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، لیگ ، حاشیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار