کارگردان فیلم سینمایی ترنج گفت: برای تولید آثار فاخر دینی در مرحله نخست باید علاقه محکمی وجود داشته باشد زیرا در غیر این صورت این فیلم پس از پایان نتیجه غیر ارزشی برجای خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مجتبی راعی در حاشیه برگزاری کارگاه ایده تا فیلم که به همت حوزه هنری قم برگزار شده بود با اشاره به تولید آثار فاخر دینی در سینما اظهار داشت: تولید فیلم با مضمون دینی به وی‍ژه ائمه اطهار (ع) باید با علاقه ویژه‌ای همراه باشد تا بتواند تاثیر مطلوبی روری جامعه بگذارد.

وی بیان داشت: ما نمی‌توانیم هر شخصی را به صرف اینکه دستی در آستین هنر سینما دارد به تولید فیلم‌های ارزشی و دینی اجبار کنیم زیرا در صورتی که فیلمی در این راستا تولید شود نمی‌تواند تاثیر مطلوب و مناسبی بر روی مخاطبان و جامعه داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی ترنج تاکید کرد: جایگاه ائمه اطهار (ع) به وی‍ژه امام حسین (ع) بالاتر از آن است که بخواهیم اشخاصی را برای نشان دادن اهداف این امام شهید در سینما اجبار کنیم.

وی ابراز داشت: در صورتی که فیلم‌های دینی به صورت سفارشی و از روی اجبار تولید شود نمی‌تواند تاثیر مورد نظر را در جامعه داشته باشد به همین دلیل تاثیر معکوس گذاشته و ارزش‌ها را زیر سئوال می‌برد.

راعی اضافه کرد: یکی از افتخارت من این است که توانستم به کربلا بروم و فیلم بسازم اگر کسی علاقه دارد فیلم‌های ارزشی و دینی با موضوع ائمه اطهار (ع) کار کند باید با علاقه در این زمینه گام بردارد.

کارگردان برجسته سینمای ایران عنوان کرد: برای تولید آثار مطلوب دینی باید زیر ساخت‌های لازم فراهم شود و ایده‌ها بررسی شده و در صورتی که ایده مطلوبی بود به اجرا برسد و در صورتی که این ایده خوب نبود نباید اجازه ساخت به آن داده شود زیرا در این صورت اثری ضد دینی ساخته می‌شود.

وی با اشاره به نمونه‌های بارز آثار دینی که با اجبار و به صورت سفارشی تولید و در سیما به پخش رسیده است گفت: گاهی اوقات آثاری مذهبی در سیما به پخش می‌رسد که می‌بینیم قرار بوده اثری دینی و ارزشی شود ولی به دلیل تشویق‌های بیهوده و سفارشی کارکردن، به آثار ضد ارزشی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: فرهنگ و اصیل ایرانی به قدری غنی است که باید در انجام همه کارها در زمینه فرهنگی پیش قدم باشیم و نباید فرهنگ را درجه چندم قرار دهیم و تنها اقتصاد و سیاست دغدغه اصلی ما باشد و از فرهنگ برای تزئین سفره استفاده کنیم.

مدرس برجسته سینما با تکیه بر سخنی از استاد محمد تقی جعفری خاطرنشان کرد: آنقدر که بشر اشک ریخته برای فقر اگر برای فرهنگ انرژی گذاشته بود امروز فقر هم نبود و این مسئله نشان‌دهنده رد پای فرهنگ در همه زمینه‌هاست./س

برچسب ها: قم ، شرط ، تولید ، اثر ، فاخر ، دینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.