طرح تامین مالی خرد برای نخستین بار با هدف توانمندسازی افراد کم درآمد و آسیب پذیر اقتصادی به همت سازمان بهزیستی کشور و همکاری بانک کشاورزی در استان های کردستان و ایلام اجرایی شد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، طرح خدمات مالی خرد به عنوان طرحی پیشرو با همت سازمان بهزیستی کشور از سال گذشته(1391) بصورت پایلوت در استان های کردستان و ایلام در قالب یکهزار گروه خودیار اجرایی شد.

بر اساس این طرح، افراد تحت پوشش با گذراندن دوره های آموزشی خاص به صورت اجتماع محور می توانند بدون ضامن و وثیقه از بانک کشاورزی تسهیلات بانکی دریافت کنند.

در این طرح گروه های خودیار، بیشتر متقاضیان آن افراد کم درآمد و آسیب پذیر اقتصادی شامل زنان سرپرست خانوار، دختران جوان تحت پوشش در مناطق محروم شهری و روستایی، جوانان بیکار جویای کار و اقشار کم درآمد هستند.

در این طرح متقاضیان با مقوله پس انداز آشنا می شوند که اکنون 700 گروه در استان کردستان و 300 گروه در استان ایلام از مزایای این طرح بهره مند هستند که در مجموع یکهزار گروه خودیار در مسیر توانمندسازی گام برمی دارند.

دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور مسوولیت راهبری و نظارت بر اجرای کلان طرح تامین مالی خرد را برعهده دارد.



انتهاي پيام/

برچسب ها: توسعه ، خودیار ، تامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار