مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تولید پایدار با صرفه جویی، خاک ورزی حفاظتی و مدیریت بقایای گیاهی و تولید سالانه دو میلیون تن محصول زراعی، باغی، دامی و شیلات دور از انتظار نخواهد بود.

احمد بایبوردی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، افزود: با در نظر گرفتن کم آبی در استان استفاده از علوفه تَر برای دام ها قابل توصیه بوده و آب موجود در علوفه به مصرف دام می رسد.

وی با عنوان نمودن راهکاری برای کم آبی در استان ادامه داد: مصرف بهینه آب می تواند به عنوان راهکاری تاثیرگذار با در نظر گرفتن کم آب شدن دریاچه ارومیه قابل توصیه است.

بایبوردی از احتصاص یارانه به بهره برداران شهرستان های مُشرف به دریاچه ارومیه گفت و اظهار داشت: با اختصاص یارانه به زارعان و باغداران و امکانپذیر شدن بهره گیری از سیستم های نوین آبیاری می توان در میر تولید نیز به نوعی از بهره برداران حمایت نمود.

مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: افزایش راندمان تولید، بهبود کیفیّت محصولات، کاهش ضایعات و تولید محصول سالم با برطرف شدن کم آبی در دریاچه ارومیه قابل پیش بینی است.

بایبوردی تاکید کرد: برای مقابله با بحران خشک شدن دریاچه ارومیه، افزایش سطوح کشت در پیرامون حوزه آبریز این دریاچه متوقف شده است و با کشت محصولاتی که نیاز آبی کمی دارند ضمن تداوم تولید، از بروز خطرات زیست محیطی جلوگیری می شود./س

برچسب ها: مدیریت ، بقایای ، گیاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.