استاندار مرکزی با ابراز امیدواری از ارائه راهکارهای مناسب در جهت توسعه ارتباطات اقتصادی در جریان بازدید سفیر بلاروس از صنایع استان بیان داشت: امیدواریم با توجه به تجاربی که کشور بلاروس از لحاظ کشاورزی و صنعتی دارد این جلسه شرایط بهتری را در توسعه بخش کشاورزی و صنعت استان و کشور را به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، محمد‌حسن مقیمی در کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی که با حضور سفیر بلاروس برگزار شد ضمن تأکید بر روابط دوستانه و برادرانه بلاروس با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دو کشور در مسائل بین‌المللی از دیدگاه‌های نزدیکی برخوردارند.

وی با بیان اینکه در مسائلی که منافع مشترک دو کشور مطرح است پشتیبانی‌ها انجام شده و انجام خواهد شد، افزود: دو کشور و دو دولت از لحاظ سیاسی در سطح بسیار خوبی قرار دارند و امیدواریم که در مسائل اقتصادی هم به موازات مسائل سیاسی گام‌های مؤثری برداشته شود.

مقیمی در ادامه با بیان اینکه استان مرکزی در مرکز کشور قرار گرفته و دارای پیشینه تاریخی، فرهنگی و علمی است، اظهار داشت: این استان زادگاه حضرت امام خمینی(ره) است و علما و دانشمندان بسیاری را در خود پرورش داده است.

وی با اشاره به جمعیت نزدیک به یک‌ونیم میلیون نفری استان، گفت: بالغ بر دو هزار و 800 واحد صنعتی شامل صنایع فلزی و کانی‌های غیرفلزی، صنایع نفت، پتروشیمی، آلومینیوم، فولاد و صنایع غذایی در این استان وجود دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: این استان در بخش کشاورزی نیز از موقعیت خوبی به دلیل نزدیکی به تهران و اصفهان برخوردار است و از نظر آب و هوایی نیز شرایط خوبی را برای تولیدات کشاورزی دارد.

مقیمی با بیان اینکه کشور بلاروس و استان مرکزی می‌توانند در زمینه تولیدات صنعتی و صادرات با یکدیگر تعامل و مبادله کنند، گفت: این نشست مشترک زمینه‌ی لازم برای انتقال تکنولوژی و دانش فنی و اجرای برخی پروژه‌ها را فراهم خواهد کرد.

وی در پایان ضمن اشاره به سابقه 10 ساله حضور سفیر بلاروس به عنوان معاون اول و سفیر در ایران و ضمن تأکید بر تجارب وی، خاطرنشان ساخت: تجار ما علاقه‌مند هستند مراودات بیشتری با کشور بلاروس داشته باشند و ادامه روابط بستگی به فعالیت تجار و بخش خصوصی دو کشور دارد./س
/
برچسب ها: تجربیات ، بلاروس ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.