مسئول آموزش جذب و حفظ اهداکنندگان خون استان اصفهان گفت: ذخیره استان در حال حاضر 5 تا 6.9 درصد است و کم بودن این آمار به دلیل فصل سرما و عدم استقبال مردم است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،زهره مسائلی در مورد ضروری بودن خون برای بدن و کم بودن میزان اهداکنندگان در فصل سرما اظهار کرد: میزان ذخیره خونی در استان مناسب نیست و این میزان در فضل سرما نیز کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه خون یک نفر می‌تواند فرآورده‌های مختلفی برای سه نفر داشته باشد، تصریح کرد: هر باری که یک اهداکننده خون بدهد سه فرآورده از قبیل گلبول قرمز، پلاسما و پلاکت تولید می‌شود که برای نجات جان سه بیمار به کار می‌رود.

مسئول آموزش جذب و حفظ اهداکنندگان خون استان اصفهان خواستار شد: افرادی که دارای بدن سالم هستند برای اهدا خون به سازمان انتقال خون مراجعه کنند و از حجامت کردن بپرهیزند.

وی با اشاره به اینکه اگر ذخیره خون استان به 9 برسد می‌توانیم به شهرهای دیگر نیز خون مورد نیازشان را صادر کنیم، گفت: ذخیره استان در حال حاضر 5 تا 6.9 درصد است و کم بودن این آمار به دلیل فصل سرما و استقبال نکردن خانم‌های اصفهانی از اهدای خون است.

مسائلی همراه داشتن کارت ملی را در اهدای خون الزامی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: افراد بالای 18 سال با وزن بالای 50 کیلوگرم با حضور در سازمان و معاینات انجام شده توسط پزشکان متخصص با تشخیص سالم بودنشان می‌تواند خون خود را اهدا کنند و برای این کار همراه داشتن کارت ملی الزامی است.

 سازمان انتقال خون که روبروی پل خواجو از ساعت 7:30 دقیقه صبح تا 6 بعدازظهر به صورت یکسره باز است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اصفهان ، ذخیره ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.